IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Последното дизелово Volvo слезе от конвейера и отива в музея

След 45 години шведите официално сложиха край на производството на модели с тежко гориво

Volvo изпълнява обещанието, което даде миналата година, като обяви, че ще прекрати производството на превозни средства, задвижвани от дизелови двигатели в началото на 2024 г. Синьо XC90, сглобено във фабриката на компанията в Торшавн (Швеция), е последният автомобил на шведската марка с тежко гориво, като той няма да бъде предадено на клиент, а ще отиде в музей.


Volvo


Марката, собственост на Geely, не отчита производството на дизелови автомобили до 1991 г., но оттогава е произвела повече от девет милиона автомобила. Тъй като не е ясно колко превозни средства са били произведени от 1979 г. до 1991 г., общият брой е много по-висок, като се има предвид, че липсват 12 години. Последният от дизеловата порода се отправя към музея World of Volvo в Гьотеборг.

Дизеловата история започна с модела 244 GL D6, но той не получава двигател на Volvo. Вместо това, той се задвижва от атмосферен шестцилиндров агрегат, заимстван от Volkswagen и Audi. Едва през 2001 г. Volvo представи собствен дизелов двигател - петцилиндров агрегат, който се сглобява в завода в Скьовде.

През 2017 г. Volvo обяви планове за прекратяване на разработването на дизелови двигатели. Миналия месец последното превозно средство с дизелов двигател (V60) беше произведено в Гент (Белгия). Сега дизеловият двигател е напълно изчезнал от гамата, а следващата стъпка е да се прекрати изцяло производството на превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Планът на Volvo е да стане изцяло електрически производител до края на десетилетието.


Историята на Volvo и дизелите двигатели (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    alfieri ( преди 7 месеца )
    Няма по-добър двигател за леки автомобили от дизеловия.Измамата с електро автомобилите ще претърпи крах ,в Западна Европа набързо им се наситиха и не ги желаят.Сущото ще стане по цял свят.Ненапразно големите компании започнаха да говорят въобще за запазване на ДВГ и конкретно дизеловия мотор.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Get rich quick plan ( преди 7 месеца )
    стъпка 1: Прекрати производство на дизелстъпка 2: Прекрати превозни стредства с двгстъпка 3: ???стъпка 4: profit!
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Слайс ( преди 7 месеца )
    Джереми Кларксън също е почитател на Волво.Това,че няма да имат дизели е реклама.С радост ще си купя пак новичко Волво и сме много такива.Имам и едно 240 и едно 360Животът е пи-готин с Волво ;)
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ТТ ( преди 7 месеца )
    На 15000 км 1литър се губи. Интересното е, че при други колеги има случай да се увеличи и да трябва да изпомпват
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    TT ( преди 7 месеца )
    От 2 години съм с хс60 д5 2019 година. Следващата няма да е волво.
  • #4
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Факт ( преди 7 месеца )
    Дизела е доказано неефективен
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Къпан пор ( преди 7 месеца )
    Има време,ще размислят.
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да не се върнат след някой месец? Те и големите панове за спиране на моделите с ДВГ, ама нещо свиха платната.А подочух, че май искат (или вече са) да спират седани и комбита и да оставят само СУВ..
  • #1
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    днес е един хубав ден радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон