"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Някога Volvo произвеждаше, както автомобили, така и камиони (днес това са две отделни, несвързани компании). За влекачите си шведите разполагаха с 16-литрови двигатели. Но ако става дума за леки коли, най-големият двигател с вътрешно горене на Volvo е 4414-кубиков V8, разработен съвместно с Yamaha. Използван е в XC90 (на снимката) и седана S80, и произвежда 311 к.с..
Polestar Racing създаде вариант с обем 4989 куб. см за австралийските състезателни серии V8 Supercars.