"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Fiat започва да произвежда авиационни двигатели V12 по време на Първата световна война и по-късно пригажда един от тях и за автомобилна употреба. Построен е с капацитет от 6809 куб. см и 7490 куб. см, но само първата версия е използвана - за Type 520 от 1921, известен също като Superfiat. С този модел Fiat смята да предизвика Rolls-Royce Silver Ghost и Packard Twin Six, но в крайна сметка е произведен само в съвсем малка серия, около половин дузина.