"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят V8 от L-серията, използван в много модели на Rolls-Royce, има капацитет от 6,75 литра. Когато новият собственик BMW замени това с V12 през 2003, той почете традицията, като го направи с почти идентичен обем - 6749 куб. см. Този двигател и неговият еволюирал наследник задвижват Rolls-Royce оттогава.
Както ще стане ясно по-късно, това не е най-големият двигател на Rolls-Royce, но е най-големият, използван някога в сериен автомобил на BMW, тъй като компанията го монтира и във върховата Серия 7. Други агрегати на BMW го превъзхождат с огромна разлика, но те са били използвани само в самолети (като 42-литровия BMW 801 с 14 цилиндъра, използван във Focke-Wulf Fw 190 от Втората световна война).