"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
В България (и в Европа като цяло) премиум марката на Honda е екзотична рядкост, но отвъд океана е достатъчно масова. Седаните RL и TL и кросоувърите MDX и ZDX са оборудвани с най-големия двигател в семейството V6 J-Series на японския производител. С код J37, той има работен обем от 3664 куб. см. Според Acura, той произвежда 300 к.с., което го прави най-мощният двигател, предлаган от марката, когато е представен, въпреки че оттогава е надминат в това отношение. Текущият MDX не го използва, а другите модели са спрени от производство.