"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
За разлика от някои други японски производители, Subaru никога не са се занимавали с наистина големи двигатели, предпочитайки да разчитат на турбокомпресор, а не на работен обем. Най-големият двигател на марката е 3,6-литров шестцилиндров боксер, използван от 2010 г. нататък в Legacy, Tribeca и Outback, най-вече за щатския пазар.
Subaru също създаде 3,5-литров 12-цилиндров боксер, но той беше предназначен за F1 и други моторни спортове и във всеки случай не се смята за най-доброто произведение на марката.