"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
В последните десетилетия свикнахме, че Vauxhall означава просто Opel с десен волан. Но в миналото британската марка ползваше техническа помощ и от други марки на GM. Рекордът за най-голям двигател тук, в модела VXR8, всъщност беше произведен в Австралия от Holden, която от своя страна използваше компоненти от Chevrolet.
Най-големият двигател, монтиран на този или който и да е друг пътен автомобил с марката Vauxhall, беше 6162-кубиков smallblock V8 на Chevy. Версията с компресор имаше по-малка мощност, отколкото в Corvette ZR1, но все пак впечатляваща - 576 к.с.