fallback

Tesla с рекорден спад в продажбите, обезцени се с 30 милиарда долара

Проблемите с производството и евтината конкуренция в Китай са сочени като причини, но има ли и друго?

Tesla  отчете спад в тримесечните доставки за първи път от близо четири години и не изпълни прогнозите на Wall Street. Представяне, което някои описаха като "грозно", тъй като намаленията на цените не успяха да стимулират търсенето на силно конкурентен пазар. Акциите на ръководената от Илон Мъск компания паднаха с 5,2% до 166,08 долара във вторник следобед, губейки около 30 милиарда долара пазарна стойност. Акциите са паднали с около 33% досега тази година.    

След години на бърз растеж на продажбите, който помогна на Tesla да се превърне в най-скъпият производител на автомобили в света, компанията се готви за забавяне през 2024 г. Производителят на електромобили се забави с обновянане  на остарелите си модели, тъй като високите лихвени проценти отслабиха апетита на потребителите за скъпи стоки. Съперниците в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, пускат по-евтини модели.

Доставките на Tesla са намалели с 8,5% през първото тримесечие до 386 810 автомобила спрямо предходната година, а компанията е произвела 433 371 автомобила през периода. Уолстрийт очакваше Tesla да достави 454 200 автомобила, според средната прогноза на 18 анализатори, анкетирани от Visible Alpha.

Последният път, когато автомобилният производител отбеляза спад в продажбите, беше през второто тримесечие на 2020 г., когато пандемията от COVID-19 принуди Tesla направо да спре производството. Tesla приписва спада в обемите отчасти на усилията да подготви своята фабрика във Фримонт, Калифорния, за да се справи с увеличеното производство на актуализирания Model 3 и на спирането на завода в Берлин поради въздействието на конфликта в Червено море и палежа.    

Но Tesla е произвела 46 000 автомобила повече, отколкото е продала през първото тримесечие, сигнализирайки за по-слабо търсене, казаха анализатори. “Това потвърждава, че отвъд известното производствено затруднение може да има и сериозен проблем с търсенето“, пише в бележка анализаторът на Deutsche Bank Еманюел Роснер.

Интересното е, че маркетинг спецове отвъд Океана отдадоха донякъде проблемите и на личния имидж на Мъск сред купувачите. Според тях той е загубил потенциални клиенти с все по-честите си намеси в политиката. Милиардерът подкрепи открито Републиканската партия. После беше обвинен в антисемитизъм, та се наложи да опровергава, като дори отиде на посещение в концлагера Аушвиц. 

         "Макар да очаквахме лошо първо тримесечие, това беше истинско бедствие - коментира анализаторът на Wedbush Дан Айвс, - Смятаме, че това е ключов момент в историята на Tesla, в който Мъск трябва или да промени ситуацията, или да обърне черното представяне за първото тримесечие. В противен случай очевидно предстоят някои по-мрачни дни, които могат да нарушат дългосрочния план за Tesla".    

fallback
  • #34
    До 29 30 31 ( преди 7 месеца )
    Гостенино Грета, продължавам да си поддържам прогнозата за 20% ръст на продажбите на електромобили в световен мащаб за тази година и това че те са ще продаде повече бройки отколкото миналата година и че ще си преизпълни планът за тази година който е направен още през 2014 година. Ето аз имам топки както да дам прогноза която може и да не се сбъдне, така и да си стоя зад думите и евентуално да си призная грешката в края на годината. Нещо което ти не можеш да си позволиш зад всичките си никове.
  • #33
    Гост ( преди 7 месеца )
    По думите на нашия спейшълист Теслю адреналинката - електричка, производството и продажбите Тесла щяха да вървят в геометрична прогресия с ръст от 50 % всяка година.Само дето коефициента на геометрична прогресия се оказа отрицателен.
  • #32
    TSLA ( преди 7 месеца )
    Енергиен/технологичен гигант - прибира $ по лицензи за автономен превоз (FSD), по автоматизирано производство (OPTIMUS BOT), по търговия с емисии, за глобална сателитна връзка (STARLINK), по балансиране на енергийните системи и осигуряване на резерв (MEGAPACK и POWERWALL), по недостижимия SUPERCHARGER и стандарт на цял континент (NACS), по автоматизирания тежкотоварен транспорт (SEMI), за OPEN AI (TESLA ONE невронна мрежа), по извеждане на хора и сателити (Space X), суперкомпютри (DOJO) и мн.др
  • #31
    Ахахаха ( преди 7 месеца )
    Един тук наскоро щеше да се хваща на бас, че по-малко продажби означавало да продадат само с 20% повече! Май ще познае! Ще познае 20%! 20% по-малко продадени спрямо миналата година!!!!
  • #30
    Мда ( преди 7 месеца )
    Още има ли твърдящи, че спад в продажбите, означавало повече продажби, но не колкото са очаквали, или си значи спад спрямо продажбите от миналата година?!
  • #29
    Гост ( преди 7 месеца )
    Теслю адреналинката - електричка,като Матросов на амбразурата защитава Тесла.Досега твърдеше че няма спад на продажбите на Тесла, напротив имали ръст.Което доказва че си паталогичен лъжец.
  • #28
    До 26 ( преди 7 месеца )
    А защо сравняваш Тесла с евтиното Порше а не направо с Rimac за по-голям драматизъм? Тесла никога не е произвеждала нещо най-добро и никой не е твърдял че го прави. Тесла произвежда най-доброто за цената си. И то сбор от няколко най-добри неща, а не само по едно като при останалите. Има автомобили с по-бързо зареждане, но те не са икономични. Има и по икономични, но зареждат бавно. Тези с по-голям пробег от Тесла са и с по-голямо тегло и цена. Тесла е разумния компромис, а не най-доброто.
  • #27
    До 23 ( преди 7 месеца )
    Хайде веднъж да вземеш да обясниш, какво общо има цената на акциите и как би повлияла на дейността на Тесла? Дейността влияе на цената на акциите, но цената на акциите не влияят по никакъв начин нито на дейността на Тесла нито на печалбите нито на пазарния дял. Какво би се случило, ако пазарната капитализация не е два пъти по-висока от тази на toyota а пазарните капитализации на Tesla и toyota се изравнят? Toyota като има много по-ниска пазарна капитализация Как влияе това на продажбите?
  • #26
    Синият океан свърши ( преди 7 месеца )
    До 21 - Съжалява, но това вече не е вярно! 2019 Мсъка каза, че вече семда годиа няма "убиец на Тесла", дори не са ги догонили. Само дето Porsche Taycan S стана факт и не само, че им догониха скоростта и пробега, но го направиха с кола, която не вози като каруца. После се оказа, че новите BMW, Хюндай, Киа и дори VW имахха какво да покажат. Сега и AG има евтина алтернатива. Синият океан СВЪРШИ. Model 3 и Y може и да бяха като Ford T, но вече не е така.
  • #25
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Митиооооо! Излъга ме Митиооооо!
fallback
Последни