fallback

Tesla с рекорден спад в продажбите, обезцени се с 30 милиарда долара

Проблемите с производството и евтината конкуренция в Китай са сочени като причини, но има ли и друго?

Tesla  отчете спад в тримесечните доставки за първи път от близо четири години и не изпълни прогнозите на Wall Street. Представяне, което някои описаха като "грозно", тъй като намаленията на цените не успяха да стимулират търсенето на силно конкурентен пазар. Акциите на ръководената от Илон Мъск компания паднаха с 5,2% до 166,08 долара във вторник следобед, губейки около 30 милиарда долара пазарна стойност. Акциите са паднали с около 33% досега тази година.    

След години на бърз растеж на продажбите, който помогна на Tesla да се превърне в най-скъпият производител на автомобили в света, компанията се готви за забавяне през 2024 г. Производителят на електромобили се забави с обновянане  на остарелите си модели, тъй като високите лихвени проценти отслабиха апетита на потребителите за скъпи стоки. Съперниците в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, пускат по-евтини модели.

Доставките на Tesla са намалели с 8,5% през първото тримесечие до 386 810 автомобила спрямо предходната година, а компанията е произвела 433 371 автомобила през периода. Уолстрийт очакваше Tesla да достави 454 200 автомобила, според средната прогноза на 18 анализатори, анкетирани от Visible Alpha.

Последният път, когато автомобилният производител отбеляза спад в продажбите, беше през второто тримесечие на 2020 г., когато пандемията от COVID-19 принуди Tesla направо да спре производството. Tesla приписва спада в обемите отчасти на усилията да подготви своята фабрика във Фримонт, Калифорния, за да се справи с увеличеното производство на актуализирания Model 3 и на спирането на завода в Берлин поради въздействието на конфликта в Червено море и палежа.    

Но Tesla е произвела 46 000 автомобила повече, отколкото е продала през първото тримесечие, сигнализирайки за по-слабо търсене, казаха анализатори. “Това потвърждава, че отвъд известното производствено затруднение може да има и сериозен проблем с търсенето“, пише в бележка анализаторът на Deutsche Bank Еманюел Роснер.

Интересното е, че маркетинг спецове отвъд Океана отдадоха донякъде проблемите и на личния имидж на Мъск сред купувачите. Според тях той е загубил потенциални клиенти с все по-честите си намеси в политиката. Милиардерът подкрепи открито Републиканската партия. После беше обвинен в антисемитизъм, та се наложи да опровергава, като дори отиде на посещение в концлагера Аушвиц. 

         "Макар да очаквахме лошо първо тримесечие, това беше истинско бедствие - коментира анализаторът на Wedbush Дан Айвс, - Смятаме, че това е ключов момент в историята на Tesla, в който Мъск трябва или да промени ситуацията, или да обърне черното представяне за първото тримесечие. В противен случай очевидно предстоят някои по-мрачни дни, които могат да нарушат дългосрочния план за Tesla".    

fallback
  • #54
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пак питам. Какво са планирали от Тесла през 2014 година. През 2014 година. През 2014 година.През 2014 година.През 2014 година.През 2014 година.През 2014 година. Колко автомобила трябва да бъдат продадени през 2024 и през 2025 според плановете които са писани ...През 2014 година.През 2014 година.През 2014 година.
  • #53
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Господа антиматематици. Липсата на образование ви създава напълно нереалистични очаквания и не разбиране на това което ви говорят събеседниците.
  • #52
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    "Гост ( преди 6 минути )До 47.Колега антиелектрик,Тесла произведе около 1,8 млн. електрокари за 2023 г.За 2024 адреналинката електричка очаква 50% ръст,значи около 2,7 млн. електрокара." Тоест допускаш че през 2014 година когато са правили плановете за 2030, вече са знаели колко ще бъдат продадени през 2023 година за да сметнат бройките за 2024. Добро ВЯРВАНЕ, което е толкова вярно колкото 30% наклон на прохода Шипка, 3% средногодишно производство на фотоволтаиците и 187% КПД на ДВГ.
  • #51
    Гост ( преди 7 месеца )
    До 47.Колега антиелектрик,Тесла произведе около 1,8 млн. електрокари за 2023 г.За 2024 адреналинката електричка очаква 50% ръст,значи около 2,7 млн. електрокара.
  • #50
    Плюнчо ( преди 7 месеца )
    Плюм плюм плюм, хайде сега между плюнките, да си задам въпроса. Ако тази година наистина продадат 3 милиона и запазят 50% ръст до 2030 година, колко милиона ще продадат през 2030 година по твоите сметки? Повече или по-малко от 20 милиона? Това ли им е бил планът през 2014?
  • #49
    Неутрален ( преди 7 месеца )
    Тесла през 2014г. са продали 35к автомобили. При 50% ръст ежегодно, през 2024г. следва да бъдат продадени малко над 2 милиона. Въпросът е, че 2017 и 2018 имат доста по-голям ръст от 50%. Респективно ако следват същата стратегия на 50% ръст, то трябва да бъдат продадени почти 3 милиона. Очевидно няма да го направят, а продажбите им вървят надолу. Вместо бъстъри и други да се плюнчат, да вземат да се успокоят малко и да признаят, че са сгрешили.
  • #48
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Анонимен ( преди 9 минути )МитичкЕ, трябват им около 2,5 млн за 2024 г за да изпълнят плана с геометричната прогресия" ще споделиш ли как стигна до това число, което е залегнало в плана на Тесла за 2024 още преди 10 години през 2014 година? Аз изкарах друго число. Пробвай пак!
  • #47
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ, трябват им около 2,5 млн за 2024 г за да изпълнят плана с геометричната прогресия,Илюзион.
  • #46
    До 45 ( преди 7 месеца )
    Ти как разбра че не излезе като още не си сметнал бройките? Колко броя трябва да продаде тази година за да изпълни целта? Задачите не се смятат с Вяра а със знание! Тези които не са завършили осми клас успешно няма как да го разберат. Колко бройки трябва да продаде Tesla за 2024 година според плана от 2014 когато продаде 33 000 броя? Чул си че е геометрична прогресия на не можеш да го сметнеш. Да не стане като езерото и 100-те дни Грете, гостенке?
  • #45
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ, геометричната прогресия на Тесла не излезе математичко.
fallback
Последни