fallback

Tesla с рекорден спад в продажбите, обезцени се с 30 милиарда долара

Проблемите с производството и евтината конкуренция в Китай са сочени като причини, но има ли и друго?

Tesla  отчете спад в тримесечните доставки за първи път от близо четири години и не изпълни прогнозите на Wall Street. Представяне, което някои описаха като "грозно", тъй като намаленията на цените не успяха да стимулират търсенето на силно конкурентен пазар. Акциите на ръководената от Илон Мъск компания паднаха с 5,2% до 166,08 долара във вторник следобед, губейки около 30 милиарда долара пазарна стойност. Акциите са паднали с около 33% досега тази година.    

След години на бърз растеж на продажбите, който помогна на Tesla да се превърне в най-скъпият производител на автомобили в света, компанията се готви за забавяне през 2024 г. Производителят на електромобили се забави с обновянане  на остарелите си модели, тъй като високите лихвени проценти отслабиха апетита на потребителите за скъпи стоки. Съперниците в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, пускат по-евтини модели.

Доставките на Tesla са намалели с 8,5% през първото тримесечие до 386 810 автомобила спрямо предходната година, а компанията е произвела 433 371 автомобила през периода. Уолстрийт очакваше Tesla да достави 454 200 автомобила, според средната прогноза на 18 анализатори, анкетирани от Visible Alpha.

Последният път, когато автомобилният производител отбеляза спад в продажбите, беше през второто тримесечие на 2020 г., когато пандемията от COVID-19 принуди Tesla направо да спре производството. Tesla приписва спада в обемите отчасти на усилията да подготви своята фабрика във Фримонт, Калифорния, за да се справи с увеличеното производство на актуализирания Model 3 и на спирането на завода в Берлин поради въздействието на конфликта в Червено море и палежа.    

Но Tesla е произвела 46 000 автомобила повече, отколкото е продала през първото тримесечие, сигнализирайки за по-слабо търсене, казаха анализатори. “Това потвърждава, че отвъд известното производствено затруднение може да има и сериозен проблем с търсенето“, пише в бележка анализаторът на Deutsche Bank Еманюел Роснер.

Интересното е, че маркетинг спецове отвъд Океана отдадоха донякъде проблемите и на личния имидж на Мъск сред купувачите. Според тях той е загубил потенциални клиенти с все по-честите си намеси в политиката. Милиардерът подкрепи открито Републиканската партия. После беше обвинен в антисемитизъм, та се наложи да опровергава, като дори отиде на посещение в концлагера Аушвиц. 

         "Макар да очаквахме лошо първо тримесечие, това беше истинско бедствие - коментира анализаторът на Wedbush Дан Айвс, - Смятаме, че това е ключов момент в историята на Tesla, в който Мъск трябва или да промени ситуацията, или да обърне черното представяне за първото тримесечие. В противен случай очевидно предстоят някои по-мрачни дни, които могат да нарушат дългосрочния план за Tesla".    

fallback
  • #44
    До 42 ( преди 7 месеца )
    И за тебе въпрос номер 3 'Колко бройки трябва да продадат през 2024 за да изпълнят Плана(от 2014 година) ?
  • #43
    До 41 ( преди 7 месеца )
    А прочете ли нивото на реката Дунав в сантиметри и средногодишната температура в Зимбабве за да ми отговориш на въпроса ще има ли ръст на продажбите на електромобили тази година - това означава да продадат повече от 9,5 милиона бройки. Втори въпрос, Тесла ще постигне ли плана който са си начертали през 2014 година за 2024 година? Трети въпрос. Колко бройки трябва да продадат през 2024 за да изпълнят Плана? Предполагаеми отговори - крокодилите са зелени, жена ми е висока 170 см и турбо пие кафе
  • #42
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитЕ,надеждите модел 2 да промени всичко,прилича надеждите за ФАУ 2 на чичкото с мустачките.
  • #41
    Гост ( преди 7 месеца )
    Чета електричке,чета.Акциите от връх 400 долара,паднаха на 160 долара. 30 милиарда от пазарната капитализация отече в канала Първо тримесечие минус 8,5%, спрямо първото тримесечие за миналата година. 46000 Тесли залежават по заводите.Налага се съкращаване на работната седмица или спиране на производството.
  • #40
    Сдф ( преди 7 месеца )
    Много ми е смешно , как давате акъл на Мъск по маркетинг и бизнес :))))Човека си знае много добре модел 2 ще промени всичко както и суперкомпютъра за изкуствен интелект . И там няма да има конглокенция - особено от Китай..
  • #39
    Гост ( преди 7 месеца )
    Къде изчезнаха заветните 50%,които Тесла щеше да постигне всяка година?Какво ти казахме групата антиелектрици.Когато произвеждаш бутикови бройки автомобили е лесно да правиш 50% ръст всяка година.Достигнеш ли плато,дори да произведеш с 50% повече,няма на кого да продадеш.Учи се в часовете по икономика в университета.
  • #38
    До 35 ( преди 7 месеца )
    Ти въобще гледаш ли в смисъла на написаното или това няма значение за тебе? За тебе винаги е важно КОЙ го е писал, без значение КАКВО е написал. Хайде спри като селска клюкарка да коментираш хората, А това което говорят по темата. Кажи си прогнозата за в края на годината да видим дали ще се сбъдне? Ако нямаш какво да казваш можеш да не я освободиш от присъствието си. Кажи за световните продажби на електромобили, за продажбите на Tesla? За продажбите на toyota и печалбите? Въобще нещо по темата?
  • #37
    TSLA ( преди 7 месеца )
    Китайската кинкалерия Хуанг Ванг не е TESLA и няма как да стане TESLA. TESLA не е автомобилна компания. TESLA е енергиен, технологичен, промишлен, транспортен и аерокосмически ГИГАНТ - конгломерат от компании във всички сфери на индустрията. Спрямо TESLA, компаниите с амбиции за трилион са като лафката на Сточна гара.
  • #36
    Поправка ( преди 7 месеца )
    това че ТЕСЛА ще продаде повече бройки отколкото миналата година и че ще си преизпълни планът за тази година който е направен още през 2014 година
  • #35
    Гост ( преди 7 месеца )
    Давай Теслю,ти си.Ползвай освен TSLA, PLAID, MythBuster и дрън-дрън.
fallback
Последни