fallback

Tesla с рекорден спад в продажбите, обезцени се с 30 милиарда долара

Проблемите с производството и евтината конкуренция в Китай са сочени като причини, но има ли и друго?

Tesla  отчете спад в тримесечните доставки за първи път от близо четири години и не изпълни прогнозите на Wall Street. Представяне, което някои описаха като "грозно", тъй като намаленията на цените не успяха да стимулират търсенето на силно конкурентен пазар. Акциите на ръководената от Илон Мъск компания паднаха с 5,2% до 166,08 долара във вторник следобед, губейки около 30 милиарда долара пазарна стойност. Акциите са паднали с около 33% досега тази година.    

След години на бърз растеж на продажбите, който помогна на Tesla да се превърне в най-скъпият производител на автомобили в света, компанията се готви за забавяне през 2024 г. Производителят на електромобили се забави с обновянане  на остарелите си модели, тъй като високите лихвени проценти отслабиха апетита на потребителите за скъпи стоки. Съперниците в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, пускат по-евтини модели.

Доставките на Tesla са намалели с 8,5% през първото тримесечие до 386 810 автомобила спрямо предходната година, а компанията е произвела 433 371 автомобила през периода. Уолстрийт очакваше Tesla да достави 454 200 автомобила, според средната прогноза на 18 анализатори, анкетирани от Visible Alpha.

Последният път, когато автомобилният производител отбеляза спад в продажбите, беше през второто тримесечие на 2020 г., когато пандемията от COVID-19 принуди Tesla направо да спре производството. Tesla приписва спада в обемите отчасти на усилията да подготви своята фабрика във Фримонт, Калифорния, за да се справи с увеличеното производство на актуализирания Model 3 и на спирането на завода в Берлин поради въздействието на конфликта в Червено море и палежа.    

Но Tesla е произвела 46 000 автомобила повече, отколкото е продала през първото тримесечие, сигнализирайки за по-слабо търсене, казаха анализатори. “Това потвърждава, че отвъд известното производствено затруднение може да има и сериозен проблем с търсенето“, пише в бележка анализаторът на Deutsche Bank Еманюел Роснер.

Интересното е, че маркетинг спецове отвъд Океана отдадоха донякъде проблемите и на личния имидж на Мъск сред купувачите. Според тях той е загубил потенциални клиенти с все по-честите си намеси в политиката. Милиардерът подкрепи открито Републиканската партия. После беше обвинен в антисемитизъм, та се наложи да опровергава, като дори отиде на посещение в концлагера Аушвиц. 

         "Макар да очаквахме лошо първо тримесечие, това беше истинско бедствие - коментира анализаторът на Wedbush Дан Айвс, - Смятаме, че това е ключов момент в историята на Tesla, в който Мъск трябва или да промени ситуацията, или да обърне черното представяне за първото тримесечие. В противен случай очевидно предстоят някои по-мрачни дни, които могат да нарушат дългосрочния план за Tesla".    

fallback
  • #14
    Попе ( преди 7 месеца )
    "съвсем логично хората лека полека се отдръпват от този сектор...не само купувачите се отръпват, но и производителите..." След всичкото това отдръпване, искаш ли да се обзаложим че тази година ще има ръст на продажбите на електромобили в световен мащаб спрямо 2023 година? Ето че вече имате и доказателство за срив на продажбите и спокойно можете да се обзаложите! Този път не са ви излъгали с някакви проценти а както виждаш и бройките са по-малко. Срива е истински!
  • #13
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Швабен зи каскен ( преди 1 час )Тесльо, какво стана с опорката за 50% ръст на Тесла до безкрай? Гледай сега как се пука борсов балон. Тесла оттук натам я чака само приземяване, приземяване, приземяване.." Колко пъти да ти се обяснява че цената на акциите няма нищо общо с дейността на Тесла? Не им трябват пари и скоро няма да им трябват, дори да излязат на загуба това тримесечие! Но понеже си много отворен искаш ли да се обзаложим, че Тесла ще си спази Плана от 2014 година за 50% ръст за 2024?
  • #12
    До Грета гостенката ( преди 7 месеца )
    "#5Гост ( преди 1 час )Къде си Теслю, адреналинката - електричка?" Тук съм вече, Грете! Искаш да ми кажеш нещо искаш да ми кажеш нещо или да ме питаш? Казвай не се срамувай? Само си помисли какво ще питаш и дали можеш да понесеш отговора, както и да ми отговориш на уточняващите въпроси за личното ти мнение, което нямаш.
  • #11
    popa ot razgrad ( преди 7 месеца )
    проблемът не е нито в китайската конглокенция, нито в производството...проблемът е в това, че колкото повече електрическите автомобили навлизат в ежедневието ни, толкова повече излизат наяве техните основни недостатъци и съвсем логично хората лека полека се отдръпват от този сектор...не само купувачите се отръпват, но и производителите...
  • #10
    Грета Тунберг ( преди 7 месеца )
    Не плачи Тесльо, довечера ще те успокоя.
  • #9
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ,за кога каза да очакваме 20 милиона Тесли годишно?
  • #8
    Един ( преди 7 месеца )
    Нямам нищо против да си купя още една Тесла У и една малка за града ,зареждам си ги много ефективно на собствения ФЕЦ и безплатно ,вървят като самолет за 50000 км за 1 г разходите са само 1000-1500 лв ,никакъв проблем ,който не му харесва да си кара дизелите ,моите вече са в гаража и не давам и стотинка за скъпа нафта и ремонти!
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Тесльо, какво стана с опорката за 50% ръст на Тесла до безкрай? Гледай сега как се пука борсов балон. Тесла оттук натам я чака само приземяване, приземяване, приземяване..
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Факт е, че тази година в Китай особено китайските марки и конкретно BYD намалиха цените, в Европа особено в Германия някои марки като ФВ намалиха цените, а Тесла не ги мърда даже на определени пазари ги вдигна малко
  • #5
    Гост ( преди 7 месеца )
    Къде си Теслю, адреналинката - електричка?
fallback
Последни