IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски автомобили под чужди марки завладяват Европа

Само за първите 2 месеца на годината продажбите им са скочили с над 40%

През първите два месеца от настоящата година регистрациите на китайски автомобили в Европа се е увеличила с... 43 процента. Това съобщава на страницата си аналитичният център JATO Dynamics. Експерти вече се обзалагат колко време ще отнеме на китайската автомобилна индустрия да погълне европейската.


Китайски коли


Според тях няма съмнение, че това ще се случи. Показателят „един китайски автомобил на всеки пет" е достатъчно шокиращ, но сравняването на тазгодишните цифри с предходните години разкрива още по-тревожна статистика. Регистрациите на произведени в Китай автомобили в Европа този февруари са се увеличили с 45 процента в сравнение с февруари 2023-а. За януари-февруари ръстът, както вече споменахме, също е осезаем - 43 на сто.

В същото време като цяло европейският автомобилен пазар расте с 10 процента през февруари, така че и на този фон гореспоменатия ръст на китайските модели е впечатляващ. Експертите обясняват подобни доставки с факта, че някои китайски производители увеличават вноса преди решението на ЕС за субсидии за електрически автомобили.

Интересно е да сравним и географията на производителите. Компании като Tesla, MG и Volvo се възприемат от потребителите като западни, въпреки че произвеждат своите електрически превозни средства в Китай.

JATO Dynamics отбелязва, че колите, произведени в Китай, са по-продавани от колите, сглобявани в Италия, Корея, Мароко и Румъния - все основни играчи в европейската автомобилна индустрия. Китайците също стопяват разликата между автомобилите, произведени в Турция и Великобритания.


Китайски коли


„Увеличението се дължи отчасти на действията, предприети от някои китайски производители за ускоряване на вноса преди решението на ЕС за антисубсидийно разследване. Увеличаването на митата може да забави растежа на китайските производители, но като допълнителен ефект ги насърчава да ускорят доставките си за Европа “, казва Фелипе Муньос, глобален анализатор в Jato Dynamics.

Анализът показва, че 44 процента от произведените в Китай автомобили са регистрирани от западни марки като Tesla, Volvo и Dacia, докато други 40 процента идват от продажбите на автомобили MG, които, подобно на Volvo, са китайска собственост. В същото време много купувачи ги считат за европейски компании. Ако тези коли бъдат премахнати от уравнението, тогава само 16 процента от произведените в Китай автомобили са от оригинални китайски марки.

И този показател ще расте. Западните автомобилни производители обаче могат да си отдъхнат, тъй като китайските марки все още имат да извървят дълъг път, преди да завладеят значителна част от европейския пазар".


0 от 500
  • #1
    17 rate up comment 3 rate down comment
    М да ( преди 7 месеца )
    "европейските производители могат да си отдъхнат", както казваше един виц:една баба седнала да си почине и починала.