IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.


Mercedes-Benz EQE


Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...


0 от 500
  • #54
    0 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Точно това не можете да осъзнаете. Все още когато ви каза телефон си представяте телефон с шайба за телефонни разговори а когато ви кажат автомобил си представяте нещо което служи за превоз от точка а до точка б. Точно както смартфоните не са телефони, така и таблетите са с power bank в бъдеще няма да са автомобили. Те няма да са проблемът а ще са решенията както на електропреносните мрежи, така и на съхранението на енергия и съответно чистото и евтино производство.
  • #53
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да бе да. Върви в някое село да видиш колко зарядни има. Що дрънкате глупости? Кой ще ходи на майната си да търси зарядни и седи по един час като да чака да се зареди колата? Това е абсурд. Зарядните трябва да са навсякъде! Там където паркираш. Вкъщи, работното място, на всички паркинги. И е крайно време да разкарат тия кабели при положение че има индукционно безжично зареждане.
  • #52
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 49 ( преди 7 месеца )
    И за какво ти е ток за през зимата след като очевидно и през зимата има излишъци на ток от слънцето? Достатъчно е съхранението за няколко часа, за да се спрат въглишните централи още от пролетта та чак до есента, а на по-късен етап за няколко дни за да се спрат и през зимата и да останат студен резерв за пускане първоначалното няколко дни през зимата а след това за пускане веднъж на няколко години при екстремни ситуации. Най-лесното съхранение е в батериите на електромобилите.
  • #51
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Бъркаш жестоко ( преди 7 месеца )
    "Турбо ( преди 8 минути )До Лудория.На свободният пазар електроенергията ще е най евтината по обяд през лятото за няколко часа, когато ще има свръхпроизводство от фотоволтаиците"Пак бъркаш минало бъдеще и настояще. През отМИНАЛИТЕ дни тока по обяд е на нулеви цени и дори отрицателни. Тоест минало време ранна пролет. Какви няколко дни и какво лято повтаряш от толкова време, след като има ИСТОРИЧЕСКИ данни, очевидно няма как да говориш в БЪДЕЩЕ време"
  • #50
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 38 ( преди 7 месеца )
    "Не знам как е в Германия, но в България трябва да си пълен мазохист, че да си вземеш електричка, отиваш на зарядната станция и там чакат 2-3 коли и ти спиш два-три часа" объркал си държавите. Това което си описал за България се отнася за Германия и обратно. В България е една от най-развитите бързи зарядни мрежи с най с най-добра разполагаемост- над 99% от времето, в съчетание с почти никакви електромобили - само около 10 000. На местата където някога се е чакало, сега има много зарядни.
  • #49
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 46 ( преди 7 месеца )
    Евтината енергия трябва да се съхранява за през нощта и за зимата. Иначе "зелената икономика никога няма да проработи! Ще трябва да затваряме ток в буркани! Това не е майтап. Наистина ще затваряме ток в буркани! Това ще стане чрез производство на така наречените E-Fuels. Ще използваме излишъците за да произвеждаме синтетични горива които ще се изгарят когато има недостиг на ел енергия. Също и ще се ползват за отопление през зимата.
  • #48
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    Турбо,прав си,най-вероятно ще е така и в ЕС и САЩ.Като потребител твърдя,че EV технологията е по-добра за хората.Но не в опаковката в която ни се поднася.И дори да е на по ниска цена,в тази опаковка пак ще се ме ощетени.По евтината поддръжка,по евтиното зареждане от вкъщи,дори и придобиването да е по евтионо от кола с ДВГ,на фона на адски скъпите ремонти при инцидент,очакваните по-скъпи застраховки заради това, огромното обезценяване. Всичко това ще изяде предимствата.
  • #47
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Лудория ( преди 8 минути )А пък това за свободния пазар за тока НЕ ГО РАЗБИРАМ. ...А като излезем на свободния пазар, не ми се мисли какво ли ще стане с цените. Защото ДЕНЕМ, когато най-много имаш нужда от ток, цените ще бъдат НАЙ-ВИСОКИ. Явно трябва ДА НЕ РАЗБИРАШ от пазарите и бизнес...." Казали са хората, че не е срамно да питаш а е срамно да не знаеш. Когато не разбираш попитай някой, който разбира, преди да си правиш изводите. Прочете ли коментар 40 където съм казал Колко е цената ?
  • #46
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    До Лудория.На свободният пазар електроенергията ще е най евтината по обяд през лятото за няколко часа, когато ще има свръхпроизводство от фотоволтаиците.През останалото време електроенергията ще е скъпа, особено през зимата.
  • #45
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Няма добри предложения на пазара. Какво да купят хората? Единствените електрически модели които стават за нещо и се доближават като параметри до истинските коли струват над 50 000 Евро. Това е прекалено много за масовия потребител особено предвид факта че електрическите коли има кратък живот, трудно се продават на вторичния пазар и междувременно създават доста проблеми. Като почнеш от липсата на зарядни и стигнеш до липсата на части и сервизи които да ги обслужват.