IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.


Mercedes-Benz EQE


Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...


0 от 500
  • #63
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не е казано, че електичките винаги ще са с проблеми.Не е пазарно да се бутат в този момент.Но в Китай продължават.Там се продават о милиони,които всъщност остават във фирмите за отдаване под наем на производителите( т.е не се карат),но се стимулира производството и развойната дейност.В един момент ще създадат достатъчно издържливи и евтини батерии, а Европа няма да има какво да отговори.Европа трябва да работи за други еко технологии като синтетичния бензин, който би съхранил ДВГ
  • #62
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ми идват европейски избори. Естествено пак ЕНП ще е с мнозинство и май само ЕС ще остане клиент по задължение на електрическите коли. В другите държави ще избират това, което им е изгодно. А при нас щом са задължителни, няма причина да поевтиняват.
  • #61
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 60 ( преди 1 месец )
    Това са си твои разбирания. Но статистиката казва, че повечето електромобили са купени от фирми. Даже имаше статия тук.
  • #60
    5 rate up comment 5 rate down comment
    принципно ( преди 1 месец )
    Избърза се с електрическите коли! Тези коли са наистина удобни ако ги използвате да закарате децата до училище и вас до работа, както и да отиде на почивка веднъж в месеца. Но пробега и цената им не позволя да се ползват за работа. Един ден, нещата ще се различни и ще се наложат. Но сега просто за този тип коли пазара е много малък заради цената им. Отделно такива хора като си купят кола няма да я сменят осем-десет години, докато човек/фирма ползващи колата за работа ги сменя на 3-4 год.
  • #59
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка - електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #58
    2 rate up comment 12 rate down comment
    До 56 ( преди 1 месец )
    Разбира се че гледаш през терасата и виждаш че е toyota е познала. Но на най-големия пазар който представлява почти 30% от световните продажби автомобилите които се зареждат в контакта вече представляват около 30% от продажбите И продължават да се увеличават. Не знам дали осъзнаваш, че всъщност повечето държави представляват по-малко от 30% от пазара, останалите се държат от три големи пазара - китайски американски и европейски . Ако на тези три пазара минат над 30%, Какво значение имат останал
  • #57
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 53 ( преди 1 месец )
    Ето ти един много добър бизнес план. "Зарядните трябва да са навсякъде! Там където паркираш. Вкъщи, работното място, на всички паркинги. И е крайно време да разкарат тия кабели при положение че има индукционно безжично зареждане." Един Дени ми го каза следователно трябва да е вярно. Отиваш и изграждаш на всяко едно от тези места индукционно зарядно и ще останеш под пари. Май даже ми каза нещо че трябва да започнеш от селата и ромските махали, защото там имало най-голямо търсене.
  • #56
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Според ръководството на Тоyota на повечето пазари електрическите коли никога няма да станат масови и като цяло в световен мащаб никога няма да преминат границата от 30% пазарен дял. До момента пазарът потвърждава това. Потребителите са много по развълнувани да видят новите бензинови и дизелови модели отколкото новите електрически. Потребители не се интересуват кое е зелено. Те търсят практичност, здравина, стойност. Трябват им надеждни машини които да вършат работа. Не играчки на батерии.
  • #55
    10 rate up comment 6 rate down comment
    До 53 ( преди 1 месец )
    Разбира се че във всяко село на всяка улица има минимум по една бензиностанция и няма нито един контакт за зареждане на електромобил. Напълно ти вярваме че в твоята реалност е така, Но при нас е обратното. Вероятно във вашата реалност, на хората в селата им е по-евтино да си купят електромобил отколкото скъп автомобил с ДВГ, но не си ги купуват единствено защото няма къде да ги зареждат. При нас е точно обратното.
  • #54
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно това не можете да осъзнаете. Все още когато ви каза телефон си представяте телефон с шайба за телефонни разговори а когато ви кажат автомобил си представяте нещо което служи за превоз от точка а до точка б. Точно както смартфоните не са телефони, така и таблетите са с power bank в бъдеще няма да са автомобили. Те няма да са проблемът а ще са решенията както на електропреносните мрежи, така и на съхранението на енергия и съответно чистото и евтино производство.