IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.


Mercedes-Benz EQE


Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...


0 от 500
  • #83
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Тошко! ( преди 1 месец )
    Еми лека им пръст на Ауди! Тя простотията ходи по хората.
  • #82
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Водородът е бъдещето. ДВГ и електрическите изживяват последните си години.
  • #81
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Никола ( преди 1 месец )
    ЕЕЕХ МНОГО ЩЕ Е ИНТЕРЕСНО В БГ ДА ИМА 300 ХИЛ ЕЛЕЛЕКТРИЧКИ И ПОЛОВИНАТА ДА СЕ ВКЛЮЧАТ ДА СЕ ЗАРЕЖДАТ ЕДНОВРЕМЕННО ......
  • #80
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Тойота ( преди 1 месец )
    Електричките умряха,ще караме хибриди.
  • #79
    9 rate up comment 41 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Дизела умре който не го е схванал те първа ще му увира тиквата.Така е някой са още на събиране други на уравненив с човече неизвестни а трети на интегралбо смятане.Всеки с мозъка си.
  • #78
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Язе ( преди 1 месец )
    Мисля, че водородните клетки са добро решение. Какво ще кажете?
  • #77
    10 rate up comment 4 rate down comment
    До 75 ( преди 1 месец )
    Ако съдиш по Ескорта на баща си - да, мръсен и мизерен е, че и харчи. В 2024-а има доволно чисти и тихи машини, които се задоволяват с малко гориво.
  • #76
    32 rate up comment 2 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 1 месец )
    Ахахаххахаххахахахаххаха. Бизнес не се прави с ограничения и/или дотации, време е някои зелени тикви у Европа да го схванат. А Тойота, дето всички ги обявяваха за консервативни и не в крак с тенденциите... изненадааа, пак познаха.
  • #75
    5 rate up comment 34 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Дизела умре никой го не ще скъпо гориво мизерия
  • #74
    12 rate up comment 15 rate down comment
    До #66 ( преди 1 месец )
    Хибридите са възможно най-сложната технология, което е предпоставка за най-много проблеми. Смело бих взел дизел, вместо хибрид. А електричките са вече фактор, каквото и да си мислят от Тойота. С развитието на батериите ще настъпят още повече, необратимо е.