fallback

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.

Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...

fallback
  • #44
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Аз мисля, че ще има преразглеждане на зелената сделка и забраната на двг.Предстоят европейски избори и десните консерватори ще имат мнозинство над зелените либерали.
  • #43
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пазарът винаги е прав! Не можеш да спориш с пазарът и този който дава парите. В случая потребителите не виждат стойност и затова не купуват. Отделно че и Германия се намира в икономическа рецесия и голяма част от младите са или безработни и ли работят ниско платена и временна работа. Вече са взели и кредити които тепърва ще изплащат. Откъде пари за нови коли? Ами няма от къде. Производители ще трябва да преосмислят стратегията.
  • #42
    Лудория ( преди 7 месеца )
    А пък това за свободния пазар за тока не го разбирам. Засега си беше добре, но ето явно мислят за нас, потребителите, и затова махат нощната тарифа. А като излезем на свободния пазар, не ми се мисли какво ли ще стане с цените. Защото денем, когато най-много имаш нужда от ток, цените ще бъдат най-високи. Явно трябва да не разбираш от пазарите и бизнес, за да си мислиш, че нещо се прави за потребителя, за да му намаляет разходите. Не, всеки иска част от тях и се чуди как да ги "вземе".
  • #41
    Лудория ( преди 7 месеца )
    И аз мисля като РУК - ако са искали да направят истински автомобил, е трябвало да помислят за пазара втора ръка и ремонтите. Обаче тези на върха ги вълнуват проценти, продадени бройки и печалба на бройка, въобще не им пука за потребителя. В наше село даже се появи оптимист, който кара такси Тесла. Чакам с нетърпение някой да го блъсне, за да разбера колко време ще му отнеме ремонти. За съжаление, таксиджиите наоколо са хората, които хем не могат да карат, хем не ги вземат другаде на работа...
  • #40
    До 28 ( преди 7 месеца )
    "анонимен ( преди 53 минути )26, незнам колко е на борста, знам колко ми е в сметката. И откакто се почна тази зелена дивотия, поскъпна х2. В БГ още не е е на свободния пазар, но стане ли, ще усетиш цената. Пък ти си я гледай на борсата" очевидно не осъзнаваш че свободния пазар и борсата са едно и също нещо, а цената в сметката ще е равна на цената на борсата + твърди такси и данъци за около 10 ст./kWh в момента 11 - 12 часа 1.25 BGN/MWh Скъпо ли ще е?
  • #39
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ЕС е съюз който не работи за нас а за корпорациите, пример - вместо да се вкарат още играчи от Китай да има конглокенция и съответно по-добри цени, коли и технологии те пазят гърба на немците които доказаха не могат да правят електрички!
  • #38
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не знам как е в Германия, но в България трябва да си пълен мазохист, че да си вземеш електричка, отиваш на зарядната станция и там чакат 2-3 коли и ти спиш два-три часа докато си заредиш колата. Няма достатъчно зарядни а елекртрички те в България са все още рядко срещани, ако станат масови, ще се виси с дни по зарядните станции.
  • #37
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 35 - въпроса не е Пежо или Тесла. Теслите и те седят по паркингите втора ръка и никой не ги поглежда. Пежо и другите пускат недоразумения притиснати от въглеродни квоти,срокове за отказ от ДВГ, Евро 7, да облажат от субсидии.Не защото търсенето ги притиска. Държавите не трябваше да се месят в конглокенцията,а само да насочват към създаването на наистина еко и устойчиви коли.А не да спонсорират семейни седани и SUV с ускорение от 0 до 100 за 3 сек.
  • #36
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 32-нещата за дългосрочна употреба като колите,стават изгодни за масово производство,когато са масово търсени,стават масово търсени,когато в тях има и рентабилност и сигурност.Това става когато технологията постигне плато на развитие.Или си гарантира развитие на вече съществуващи бройки,както е споменал Друг Гост.В Германия много хора свързват EV с екология.Сега виждат,че не са екологични,ама хич.Особенно като стават тотал щета при лек удар.Устойчивия продукт е хем еко,хем изгоден потребителя
  • #35
    До 30 ( преди 7 месеца )
    Сега виждаш ли смисъл в купуването на чисто ново електрическо peugeot на каквато и да е цена при положение че зарежда с максимум 160 киловата и е технологично изостанало от Тесла модел 3 2017 година която зарежда с 250 kW и има исторически данни за деградацията на батерията? Е кой да ги купи тези недоразумения? А после се чудят защо продажбите "падат" преди да се се вдигнали? Най-доброто обяснение ЗА ПОВЕЧЕТО, е че всички купуват Тесла защото правителствоТО стои зад тях и ги финансира?
fallback
Последни