fallback

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.

Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нали и субсидиите точно това правят - свалят цената, за да могат повече хора да си ги позволят. Дали ти цената ще бъде свалена със субсидия или от производителите няма особено значение. Със субсидии от 2010 до 21 година бяха изградени 1000 мегавата фотоволтаични централи. От 2017 спряха субсидиите и до 2021 почти нямаше нищо изградено. Само малки лични централи. От 2022 до днес за по-малко от две години са изградени над 2000MW без субсидии, просто защото са евтини. Така ще е и с електромобилите.
  • #23
    bg ( преди 7 месеца )
    Пазара се саморегулира. Вероятно ще останат и двата вида коли, електрички ще се ползват в градовете а ДВГ за дълъг път. Предполагам, че електричките ще достигнат до около 30-40% макс.
  • #22
    анонимен ( преди 7 месеца )
    12, всъщност съм точно на обратния полюс от Грета. За мене от самото начало и Зелента сделаа и забранта за ДВГа бе ясно, че са плод на болните фантазии на шепа зелени талибани Абсолютно безумни действя, които имат по-скоро популистки характер, отколкото какъвто и да е смисъл. Цената на това "начесване на крастата" - се оказа непосилна спрямо ефекта. И като "бонус" скарването на Европа с Русия сложи "нитро" на Китай, и като им запади под задниците от дракона... разбраха че и памперса е пълен.
  • #21
    До РУК ( преди 7 месеца )
    Ето че и по тази тема сме единномишленици! "Цялата пропаганда за светлото EV бъдеще,всъщност бавно го убива ...." Тук само трябва да направим малко уточнение. Убива го в краткосрочен план и това е нормално. Намаляването на РЪСТА на продажбите оставя планираните и произведените допълнителни бройки непродадени и допълнително свалят цените, което пък разширява кръга на клиенти, които могат да си ги позволят. В общи линии клиента не тръгва да си купува електромобил или ДВГ, а тръгва с някакъв бюджет
  • #20
    popa ot razgrad ( преди 7 месеца )
    началото на края...
  • #19
    РУК ( преди 7 месеца )
    И като имаш някой в обкражението си който от EV се е върнал на ДВГ.Всеки ден като четеш - "нова технология при батериите,вдига пробега двойно,сваля цената тройно". "Тесла обяви ценова война, сваля цените с 7000 евро". "След 3 години масовите ел. коли ще са под 20К евро" - как да дадеш 30 К евро за ел. кола втора ръка, със скъпи неизвестни,която утре може да се окаже по скъпа от нова,с технология като на парен локомотив.Цялата пропаганда за светлото EV бъдеще,всъщност бавно го убива ....
  • #18
    РУК ( преди 7 месеца )
    Пазара втора ръка на ел.коли няма нищо общо със субсидиите.Поне в Германия.Когато си купуваш ДВГ втора ръка,имаш няколко класически причини поради които предполагаш,че предишния собственик я е сменил - излязъл е нов модел,изтекла е гаранцията,на тия километри почват проблеми с ДПФа,предстои скъпото обслужване на 200К км и т.н. има поне някаква яснота какво те чака.При електричките - батерия? Ужас, какво ще правя!Инфраструктура - щом на предния не му е било ОК, как на мен ще?Лудо безценяване!
  • #17
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #13, тия във Франция не са електрически. Има една тяхна марка Microcar. Колите са дизелови, 10 к.с. Карат се без книжка.
  • #16
    анонимен ( преди 7 месеца )
    При тези цени от 40 евроцента за киловатчас от домашния контакт в Германия е учудващо, че въобще се продават електромобили. В България е по-евтино да заредиш на бърза зарядна станция отколкото в Германия в гаража.
  • #15
    До 3 ( преди 7 месеца )
    "Анонимен ( преди 33 минути )МитЕ,ето дойде времето да си купи евтина Тесла втора употреба." Колко пъти да ти се обяснява, че съм прагматик по отношение на купуването на електромобил, защото за мен е средство за придвижване от точка А до точка Б, а не правя емоционални покупки като жените и тези които си купуват автомобилите по емоционални причини? Да си купиш електромобил в момента е като да си купиш фабрика на 9 септември. Цените падат, технологиите се развиват. Цените ще падат още.
fallback
Последни