fallback

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.

Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...

fallback
  • #93
    анонимен ( преди 1 месец )
    Г-да еколозите, вместо да натиснат Индия и Африка, ни ограничават нас. ЖП транспорт и тролеи и по-малко потребление това е истината. Колкото и да си еко 2 милиарда са много, а там дори не са еко. Ако се реши проблема с масовия транспорт, нормалните хора не би трябвало да имат проблем с някое по-ново двг или mhev. Ся някой да ми каже, че един нов автобус или ТИР цапа колкото стар дизел нема му вярвам.
  • #92
    Язи ( преди 1 месец )
    към Бастри,съгласен съм с анализа Ви, #86
  • #91
    Язе ( преди 1 месец )
    към #67,Бъдете по грамотни и се именувайте, преди да се излагате!!!
  • #90
    Язе ( преди 1 месец )
    Азе съм Язе, но Вие Един със сигурност не знаете смисъла на Името? Нали?
  • #89
    Азе ( преди 1 месец )
    към Един, Тези фотоволтаици да са Ви подарък от фея вълшебница? При ресурс от 20 години, kw/h е много по скъп от жицата. Вие за *** ли ни мислите??? Моят дизел е 2,0 L, при 1,5 тона нетна маса и 120 km/h на темпомат има пот 5 L на сто разход на гориво. Вие за *** ли ни милите???
  • #88
    Азе ( преди 1 месец )
    Факт,Вие определено не сте си с мозъка!!!
  • #87
    Лудория ( преди 1 месец )
    Това с амортизацията не го разбрах за онзи пич с Тесла-та. Щом караш, имаш амортизация. Цената пада, частите се износват, гумите също... Пък, дано не се случва, ама нека да видим какво ще се случи при една катастрофичка с измачкване на тенекии в случай с Тесла. Защото моята кола я оправиха след 3 седмици чакане, но за Тесла не съм чувал да е така. Не го пожелавам на никой, но напоследък дори в наше село хората шофират така, все едно сега са си взели книжката и са сами на пътя.
  • #86
    Бастри ( преди 1 месец )
    Ами това са поне 7-8 часа , ами то светлата част на денонощието свърши , кога успя да я заредиш на ФЕЦ , за да пътуваш следващият ден пак.Възможно е през зарядна станция , но ти трябва мощна ФЕЦ , която извън зареждането е неефективна.Надали си направил такова глупост.Та така с преувеличаването.
  • #85
    Бастри ( преди 1 месец )
    #84 , съгласен съм с теб относно ел автомобила и солара.Така съмхсе организирал и аз.Но ти яко си пресолил манджата, което най - вероятно означава лъжа.Тесла Y има реален пробег около 400 км със 72kW батерия.Как успя да минеш 850 км. за два дни , зареждащ се на ФЕЦ.Да предположим по - разумното, 2 дни по 425 км. , трудно е но го приемаме.Ако са в градска среда , това е адски много време , затова да предположим ме си отишъл на 210 км. извън града , свършил си работа и си се върнал.
  • #84
    Един ( преди 1 месец )
    Аз чакам да паднат още и ще си купя 2 ра електричка ,едната ми е Тесла У за 1 г 50000 км с 1000 лв разходи и 4000 каско ,само вчера и днес имаме 850 км ,които са изцяло от собствения ФЕЦ ,тоест сме спестили едни 70 л дизел ,допълнителен разход за амортизация от близо лв на км ако е дизеля ,което за 2 дни ми прави едни 800 лв спестени ,който не му изнася да си кара дизелите!
fallback
Последни