fallback

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.

Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...

fallback
  • #84
    Един ( преди 7 месеца )
    Аз чакам да паднат още и ще си купя 2 ра електричка ,едната ми е Тесла У за 1 г 50000 км с 1000 лв разходи и 4000 каско ,само вчера и днес имаме 850 км ,които са изцяло от собствения ФЕЦ ,тоест сме спестили едни 70 л дизел ,допълнителен разход за амортизация от близо лв на км ако е дизеля ,което за 2 дни ми прави едни 800 лв спестени ,който не му изнася да си кара дизелите!
  • #83
    Тошко! ( преди 7 месеца )
    Еми лека им пръст на Ауди! Тя простотията ходи по хората.
  • #82
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Водородът е бъдещето. ДВГ и електрическите изживяват последните си години.
  • #81
    Никола ( преди 7 месеца )
    ЕЕЕХ МНОГО ЩЕ Е ИНТЕРЕСНО В БГ ДА ИМА 300 ХИЛ ЕЛЕЛЕКТРИЧКИ И ПОЛОВИНАТА ДА СЕ ВКЛЮЧАТ ДА СЕ ЗАРЕЖДАТ ЕДНОВРЕМЕННО ......
  • #80
    Тойота ( преди 7 месеца )
    Електричките умряха,ще караме хибриди.
  • #79
    Факт ( преди 7 месеца )
    Дизела умре който не го е схванал те първа ще му увира тиквата.Така е някой са още на събиране други на уравненив с човече неизвестни а трети на интегралбо смятане.Всеки с мозъка си.
  • #78
    Язе ( преди 7 месеца )
    Мисля, че водородните клетки са добро решение. Какво ще кажете?
  • #77
    До 75 ( преди 7 месеца )
    Ако съдиш по Ескорта на баща си - да, мръсен и мизерен е, че и харчи. В 2024-а има доволно чисти и тихи машини, които се задоволяват с малко гориво.
  • #76
    А.В.Торът ( преди 7 месеца )
    Ахахаххахаххахахахаххаха. Бизнес не се прави с ограничения и/или дотации, време е някои зелени тикви у Европа да го схванат. А Тойота, дето всички ги обявяваха за консервативни и не в крак с тенденциите... изненадааа, пак познаха.
  • #75
    До долния ( преди 7 месеца )
    Дизела умре никой го не ще скъпо гориво мизерия
fallback
Последни