fallback

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.

Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...

fallback
  • #74
    До #66 ( преди 7 месеца )
    Хибридите са възможно най-сложната технология, което е предпоставка за най-много проблеми. Смело бих взел дизел, вместо хибрид. А електричките са вече фактор, каквото и да си мислят от Тойота. С развитието на батериите ще настъпят още повече, необратимо е.
  • #73
    0,43% от автомобилит ( преди 7 месеца )
    Що се отнася до марките, Фоклсваген (Volkswagen) все още е лидер: около 237 000 електрически превозни средства от базираната във Волфсбург компания са регистрирани в Германия.Следват Тесла (Tesla) със 164 000 единици и Рено (Renault) със 120 000 единици, като на четвърто място е Хюндай (Hyundai) с 92 000 единици, а на пето Бе Ем Ве (BMW) с 85 000 продадени бройки.
  • #72
    0,43% от автомобилит ( преди 7 месеца )
    Броят на регистрираните електрически автомобили в Германия е нараснал с близо 396 000 миналата година до 1,4 милиона, според Федералната служба за автомобилен транспорт, цитирана от ДПА. Това означава, че една на всеки 35 коли е изцяло задвижвана от батерии (BEV), посочиха от федералната служба. В България, по данни на Индустриален клъстер Електромобили, към март общият брой регистрирани леки автомобили е 3 007 920, като изцяло електрическите са 13 083 или малко над 0,43% от всички.
  • #71
    Лудория ( преди 7 месеца )
    А преди много години в едно немско списание за автомобили имаше статия за един веселяк, който караше ел. Ситроен, направен от него самия. Той бил електротехник и имал собствени перки из региона. Пътувал със Ситроен-а до перките и докато прави профилактика/ремонт, колата се зареждала. А пък двигателя не бил изхвърлен, а го използвал в дома си като генератор и/или за отопление, но вече са ми бледи спомените за това.
  • #70
    Лудория ( преди 7 месеца )
    За сметките - най-високите ми сметки са зимните - два пъти повече от летните. Значи мен ме вълнува цената на тока през зимните месеци. Уви, най-малко слънце има тогиз. А за електрическите коли - в наше село освен за такси, има закупени и две Тесли за служебни. Клюката мълви, че са купени за служители, които пътуват много. Изградили са зарядни или нещо си в различните бази на фирмата, за да ги зареждат. Така че може би за някои бизнеси стават електромобилите, но не са общо кратно за всички.
  • #69
    AC-DC ( преди 7 месеца )
    Румънците са най-добре: Спрингче + субсидия и ааайде.
  • #68
    Германия ( преди 7 месеца )
    не е Европа или Света.Дайте да видим продажбите в останалите страни в Европа как са спрямо началото на 2023
  • #67
    не знам за ел. ( преди 7 месеца )
    Колите АмаДизела умре
  • #66
    Тойота ( преди 7 месеца )
    А Тойота продължава да бие рекорди с продажбата на хибриди,чака се по година за нов автомобил.
  • #65
    До 64 ( преди 7 месеца )
    Този балон се пука от 2012 година насам. Toyota го чакат да се спука всяка година, но не ще пущината. Все по-голям става. От години питам всеки от вас който ми говори за балони, сривове на продажби и минаване на мода, кога точно очакват да се случи и досега никой не ми е отговорил. Аз ще ти кажа. Никога! Кутията на Пандора беше отворена по една или друга причина и по-добрата технология ще победи убедително. Тя се казва електрическо задвижване. Всякакъв вид горене му минава модата и ще намалява.
fallback
Последни