fallback

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.

Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...

fallback
  • #34
    РУК ( преди 7 месеца )
    До Друг Гост - напълно съгласен!И много пъти съм казвал,че усилията и парите на държавно ниво трябваше да са насочени да се гарантира на потребителя актуална технология и евтина и лесна подмяна на повредена батерия,вместо да се горят едни пари за скъпи коли които при лек удар стават тотал щета.На това му се казва устойчив продукт,което автоматично го прави екологичен.Но производителите имат интерес да продават цяла кола,не батерия.И тук трябваше да е държавната намеса.И нещата щяха да други
  • #33
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    До РУК - производителите могат да се оправят с тези проблеми - просто да гарантират, че новите технологии ще са съвместими със старите. Така ако сега смяна на батерии ти е 10к след 5 години отиваш и я сменяш с нов вид за 5к
  • #32
    До 29 ( преди 7 месеца )
    На този въпрос съм отговорил преди 10 години. Не е важна каква е цената на електромобилите. Ниска или висока. Единственото важно нещо за да станат масови е да са по-евтини от ДВГ. Няма абсолютно никакво значение дали Ще поевтинеят повече от ДВГ или ДВГ ще поскъпне повече от електромобилите. Никакви зелени сделки, никакви квоти, никакви субсидии, никакви забрани и каквито и да е други дивотии не могат да направят електромобилите масови, ако не са по-евтини или поне на същата цена.
  • #31
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    До 18 и 19 - и с тези проблеми могат да се справят производителите - просто да обявят, че ще направят съвместими новите технологии. В този случай ако сега смяна на батерия ти струва 10к и след 5 години излезнат твърдотелни на 5к просто отиваш и ги сменяш.
  • #30
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 21 - до сега с ДВГ-купуваш си нова кола за 26К евро,знаеш,че след 5 години ще и вземеш едни 18К,изтича и гаранцията,отиваш в VW подновяваш лизинга,караш новия модел.Сега-да речем,свалят ти от 50К Евро на 35К,цената ти е ОК,но целия пазар знае,че кола,вече е 35К,залежали бройки са.Опаа?Колко залежали?Батерията как е била поддържана при това лежане?Опаа,модел 23,пък си го купил 25,аз зареждам от 10до80% за 15мин,ти за 40мин!Стара технология.След 5 години-архаична!Ще и вземеш ли 18К?Не!
  • #29
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 21 - мисля,че бъркаш.Авто бизнес неможе да съществува от продажба на залежали бройкиТова не са тениски които струват на Зара 3 евро,а ги продават на 50 и не ги бърка залежалите бройки да ги пуснат на 10.Колата е дългосрочна покупка,за 5-8-10 години.Колко трябва да падне цената за да привлечеш нови клиенти?примера с Дачия Спринг тук-свалиха и цената почти на полувина,никой не я купува,при местния дилър още стоят над 50бр.Проблема не е само цената,а стойността през следващите 5-10г
  • #28
    анонимен ( преди 7 месеца )
    26, незнам колко е на борста, знам колко ми е в сметката. И откакто се почна тази зелена дивотия, поскъпна х2. В БГ още не е е на свободния пазар, но стане ли, ще усетиш цената. Пък ти си я гледай на борсата
  • #27
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 16 - 0,33 Евро на кВч плащам тази година,но да не размивам темата с това как се плаща по-ниска цена на тока с редовната смяна на доставчици :-) но добре,смятай 0,40 *при среден разход 18кВч/100,спестени 250 евро на година данък сравнено с кола на бензин,разходи за поддръжка - около 450 Евро на 30000км(за моята ЕВ6),над 1200 евро за същите км при бензин,при цена около 2,00 Евро за л, и среден разход 7- 8л/100.Дали има смисъл? :-)
  • #26
    До 22 ( преди 7 месеца )
    Какво лошо виждаш в постигнатите резултати? Като цяло ако не е популизма и прането на пари чрез усвояване на фондове, зелената сделка не е лоша като идея. Лоша беше като изпълнение. Както казваш популизъм празни приказки и никакви действия. Можеше Европа да се възползва, а не Китай. Знаеш ли в момента колко струва цената на тока на борсата И какво лошо виждаш в това? Знаеш ли Колко е мощността на въглищните централи в момента? Това лошо ли е?
  • #25
    анонимен ( преди 7 месеца )
    21 - клиента тръгва с бюджет, факт. Но си прави сметка след някоя година каква стойност ще има стоката. ДВГ - ще загуби някакви пари, но при Е-колите си е направо като да проиграш парите в някое казино. Накрая имаш нещо, което няма стойност
fallback
Последни