fallback

Изправен пред фалит производител обяви огромни отстъпки

Електромобилите на Fisker се продават на половин цена, което вбеси старите клиенти

Производителят на електрически автомобили Fisker обяви огромни отстъпки на своите модели, след като вече изглежда, че няма как да може да се спаси от фалит. Американската компанията спря производството заради липса на средства и направи отчаян опит да се сдобие с някакви пари, за да обслужва задълженията си, като пусна модела си Ocean на половината от цената му.

Цената на базовата версия на кросоувъра - Sport, е паднала до 27 299 долара (отстъпка от 14 000 долара), докато оборудването от среден клас - Ultra, вече струва 37 299 долара (намаление от 18 000 долара). Флагманският вариант Extreme вече се предлага за 39 799 долара, като тук отстъпката е цели 40 000 долара!

Ситуацията е критична за компанията на Хенрик Фискер, която е на път да направи своя модел най-евтината електрическа кола в Северна Америка. Това предизвика огромно възмущение от страна на клиентите, които са си купили Ocean на кредит, тъй като те дължат на банките повече, отколкото сега струва кросоувърът като нов. Те също така са сериозно притеснение, че скоро колите им ще останат без гаранция и сервизна поддръжка.

Проблемите допълнително се утежняват от намаляването на продажбите на електрически превозни средства. Дори лидерът в сегмента - Tesla, беше принуден да намали производството и доставките на своите автомобили, тъй като растежът на основния пазар на марката - този в САЩ, се забавя от началото на годината. Потребителите се противопоставят на все още високите цени на електромобилите, както и на все още слаба инфраструктура за зареждане.

fallback
  • #10
    До 10 ( преди 7 месеца )
    Виждаш ли малко по-малко как стигаме до причинно следствените връзки за които говоря. Хем цените на електромобилите падат, хем печалбите се увеличават. Първоначално инвестираните средства в производствени мощности , които са довели до загуба в предишните години се отплащат. До 2030 са планирани и вече се разработват мини и преработвателни предприятия които да осигуряват материали за батерии с 50% ръст годишно. Ако ръстът на електромобилите е по-малък, цените на материалите ще падат и обратно
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Признавам - виждам че ми е стара информацията. Последно са обявили 5% печалба на кола за миналата година. Ноооо след това масово смъкват цените с около 5%. Та добре не са на загуба, но не са и на печалба от електрички. И то ако не броим държавните субсидии.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    BYD произвеждат евтини батерии, ...продават на загуба." Би ли дал източник на тази фалшива информация? Любопитно ми е как са извъртели цифрите за да те излъжат? Като онзи прословут срив на продажбите в който миналата година са произведени 100 000 броя А тази 187 000 броя и това е срив. Обзалагам се че ще е нещо подобно. Хем са на печалба хем губят от всеки произведен автомобил?
  • #7
    До 5 ( преди 7 месеца )
    В първата част си познал. Fisker бяха първите, които се опитаха да унищожат Тесла още преди да са започнали, както и едни от първите които забавиха възходът на Тесла. Дето се вика върнаха ги в първи клас. Tesla бяха Наели fisker да им направят дизайна на Тесла модел s, като им бяха дали всякакви спецификации. Оказа се, че от fiskеr никога не са имали намерение да си свършат работата, а само да откраднат интелектуалната собственост, за да произвеждат собствени електромобил. Кой е лошият?
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    BYD произвеждат евтини батерии, пък електричките им хем не са толкова евтини, хем се продават на загуба. Как така?
  • #5
    До 3 ( преди 7 месеца )
    Ако си отговориш на въпроса който съм задал, ще получиш половината отговор. Сега си говорим за другата половина. Това че цените на материалите са производство на батерии се паднали два три пъти, не означава автоматично че и цените на батериите са паднали. Увеличили са се печалбите на тези, които произвеждат батерии, а те ги реинвестират в разширяване на производството, а не ги дават на крайния клиент.. засега. Китайците,намаляват цените на електромобилите, не на батериите за конкyренцията.
  • #4
    До 2 ( преди 7 месеца )
    И без да я търся я знам - Тесла са добрите, а Фискер лошите. Но, Тесла с последни сили и окървавено лице ще победят и ще отлетят към залеза под звуците на романтична песен, щото са главният герой във филма.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ама как ще фалира, защо фалира? Нали ръста на електричките е неспираем, всички искат електрички, цените на батериите падат?
  • #2
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Дори не подозираш колко си прав. "Всяко хлапе вече дори знае, че всяко действие или бездействия на всичко и всички във Вселената са от полза на Тесла " всяко хлапе знае, че на лъжата краката са къси и справедливостта рано или късно възтържествува. Особено пък, ако знаеше историята между Тесла и фискер. Без да знаеш, доказваш точно това за което се подиграваш. Хайде потърси си сам историята, да видим можеш ли да намериш информацията дори, когато ти казвам какво да търсиш? За какво говоря?
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    С нетърпение очаквам да чуя от Митичния как с тези си действия Фискер всъщност помагат за растежа на Тесла. Всяко хлапе вече дори знае, че всяко действие или бездействия на всичко и всички във Вселената са от полза на Тесла и нейната неизбежна, неминуема и абсолютна доминация на световния пазар на автомобили, зарядни, батерии, керемиди, огнехвъргачки, чукове, домати, мляко и, разбира се, застраховки.
fallback
Последни