fallback

Изправен пред фалит производител обяви огромни отстъпки

Електромобилите на Fisker се продават на половин цена, което вбеси старите клиенти

Производителят на електрически автомобили Fisker обяви огромни отстъпки на своите модели, след като вече изглежда, че няма как да може да се спаси от фалит. Американската компанията спря производството заради липса на средства и направи отчаян опит да се сдобие с някакви пари, за да обслужва задълженията си, като пусна модела си Ocean на половината от цената му.

Цената на базовата версия на кросоувъра - Sport, е паднала до 27 299 долара (отстъпка от 14 000 долара), докато оборудването от среден клас - Ultra, вече струва 37 299 долара (намаление от 18 000 долара). Флагманският вариант Extreme вече се предлага за 39 799 долара, като тук отстъпката е цели 40 000 долара!

Ситуацията е критична за компанията на Хенрик Фискер, която е на път да направи своя модел най-евтината електрическа кола в Северна Америка. Това предизвика огромно възмущение от страна на клиентите, които са си купили Ocean на кредит, тъй като те дължат на банките повече, отколкото сега струва кросоувърът като нов. Те също така са сериозно притеснение, че скоро колите им ще останат без гаранция и сервизна поддръжка.

Проблемите допълнително се утежняват от намаляването на продажбите на електрически превозни средства. Дори лидерът в сегмента - Tesla, беше принуден да намали производството и доставките на своите автомобили, тъй като растежът на основния пазар на марката - този в САЩ, се забавя от началото на годината. Потребителите се противопоставят на все още високите цени на електромобилите, както и на все още слаба инфраструктура за зареждане.

fallback
  • #50
    До 49 ( преди 8 месеца )
    В какво отношение е Байдън с Илон Мъск? Да ти припомня ли че през първите три години от мандата си, байдън не беше споменал думата Тесла и се правеше,. че не съществува? Да ти припомня ли, че Илон Мъск беше съветник на Тръмп? Да ти припомня ли, че не говорим какви държавни пари получава Тесла, като даже продължава да ги получава, А говорихме единствено Колко пъти държавата е спасила Тесла от фалит? Байдън каза, че general motors са най-големите производители на електромобили в света.
  • #49
    До 46 ( преди 8 месеца )
    Има огромна разлика между авторитарен Китай който неограничено може да налива пари в която фирма реши и контролира абсолютно всички фирми. И Германия или Япония в които всяка субсидия се контролира от парламент, съд, финансови институции. Държавата да пречи на Тесла в САЩ?Имаше 2-3 години по времето на Тръмп когато Тесла не беше облагодетелствана, но чак да са и пречили! А сега пречат ли им в САЩ или напротив?Ако се върне Тръмп, може и да видят що е то пречене
  • #48
    До 43 ( преди 8 месеца )
    Дали фирмите на Мъск получават пари за нищо? Дали сателитите на Спейс Х снасят информация на американските служби?Онзи ден стана ясно, че ДА! Дали автомобилите на Тесла могат да се използват за следене и наблюдение - ДА! Същото притеснение го има и за китайските! Дали Стив Джобс беше нещатен агент на ФБР - ДА! Дали държава като САЩ би позволила толкова власт и ресурси в ръцете на един човек, като Мъск, без да го контролира - НЕ!Вярвайте в легендата за държавата на неограничените възможности!
  • #47
    До 46 ( преди 8 месеца )
    Твърдеше, че Тесла освен един заем по време на финансовата криза, други държавни пари не е взела, аз ти доказах, че грешиш!Имат държавна субсидия през 2013, малко под 500 милиона, имат куп федерални и щатски бонуси и облекчения. Отделно са държавните поръчки!Дали немци, японци и т.н. си спонсорират техните производители,е друга тема.Въпроса беше за Тесла.
  • #46
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Зад китайците стои държавата. Зад германците също. За toyota и японските производители да говорим ли? Четвърт трилион държавни субсидии за toyota които не се върнали. Дори да сте прави и Илон Мъск да е получил 15 милиарда за всичките си фирми някакви бонуси от държавата, как ще коментираш липсата на дълг и 30 милиарда в банката свободни средства само при Tesla? А за френските автомобилни компании нещо да кажеш? Не се ли усещаш че Тесла е единствената на която държавата НЕ помага, А ПРЕЧИ?
  • #45
    Абе ПУТЬО Гост ( преди 8 месеца )
    Сравни Какво е дала държавата на Тесла и на volkswagen и general motors, както ти е казал човека? След това кажи на тези 7500 долара на автомобил за субсидии от Тесла взимат ли поне един долар? Казах ти че е държавата съсипа Илон Мъск и той оцеля ВЪПРЕКИ политическия тормоз и има топки да застане и да каже това което мисли, дори когато не е политически коректно. Има топки да направи тест в който има 80% шанс ракетата да се взриви и не му пука. Ти нямаш топки една прогноза да кажеш, при шанс 50%
  • #44
    Гост ( преди 8 месеца )
    Много е лесно да "имаш топки"като Мъск , когато държавата ти плаща грешките и фалитите.
  • #43
    Sdf ( преди 8 месеца )
    До 28Няма как държавата САЩ да помага БЕЗВЪЗМЕЗДНО на частна фирма - това да не е *** ***.САЩ ще му подаряват пари, а Форд и Дженерал М ще си мъчат :)))) в САЩ се съдят за тоалетна хартия момко .НАСА инвестира в СпейсХ - така както инвестира в Локхиит и Боинг. САЩ не строи самолети - плаща за развой, а после ги купува на спец.цена . Тая мантра с налети от държавата пари в частни фирми е смешна - това само в *** е възможно
  • #42
    За това говорех ( преди 8 месеца )
    BYD обяви началото на ера, наречена "електричеството е по-евтино от петрола" и това вече е факт, тъй като хибридните и чисто електрическите модели са толкова достъпни, колкото традиционните модели с ДВГ или дори по-евтини. Чрез понижаване на цените BYD иска да убеди шофьорите да се откажат от бензиновите автомобили и да преминат към електрически автомобили и хибриди. Такава агресивна ценова политика представлява реална заплаха за Toyota, Volkswagen, а и за всички останали производители.
  • #41
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Същото се случи и с някакви транспортни или логистични фирми, които превозваха автомобилите и освен, че бавеха доставките (умишлено или не) също така не му даваха хубави цени за доставка. И тя ги купи и реши проблема. Колко народ уволни, включително доверени хора. И аз не харесвам Илон Мъск като човек, но се възхищавам на постиженията му, както и на начина по който ги постига - въобще не се притеснява от грешки и провали и се учи от тях. За това се искат топки и той ги има!
fallback
Последни