fallback

Изправен пред фалит производител обяви огромни отстъпки

Електромобилите на Fisker се продават на половин цена, което вбеси старите клиенти

Производителят на електрически автомобили Fisker обяви огромни отстъпки на своите модели, след като вече изглежда, че няма как да може да се спаси от фалит. Американската компанията спря производството заради липса на средства и направи отчаян опит да се сдобие с някакви пари, за да обслужва задълженията си, като пусна модела си Ocean на половината от цената му.

Цената на базовата версия на кросоувъра - Sport, е паднала до 27 299 долара (отстъпка от 14 000 долара), докато оборудването от среден клас - Ultra, вече струва 37 299 долара (намаление от 18 000 долара). Флагманският вариант Extreme вече се предлага за 39 799 долара, като тук отстъпката е цели 40 000 долара!

Ситуацията е критична за компанията на Хенрик Фискер, която е на път да направи своя модел най-евтината електрическа кола в Северна Америка. Това предизвика огромно възмущение от страна на клиентите, които са си купили Ocean на кредит, тъй като те дължат на банките повече, отколкото сега струва кросоувърът като нов. Те също така са сериозно притеснение, че скоро колите им ще останат без гаранция и сервизна поддръжка.

Проблемите допълнително се утежняват от намаляването на продажбите на електрически превозни средства. Дори лидерът в сегмента - Tesla, беше принуден да намали производството и доставките на своите автомобили, тъй като растежът на основния пазар на марката - този в САЩ, се забавя от началото на годината. Потребителите се противопоставят на все още високите цени на електромобилите, както и на все още слаба инфраструктура за зареждане.

fallback
  • #20
    Do 14 ( преди 7 месеца )
    Първия фалит на Фискър съвпада, точно с една от големите държавни помощи за Тесла през 2012-2013, след като вече веднъж Тесла вече са спасени от правителството на САЩ през 2008-2009. Но по незнайни причини, правителстовото на САЩ отказва помощ на Фискър. Дори и Фискар да фалират, и през 2013 и през 2024 правят в пъти по-добри коли от Тесла. Просто зад тях не застана правителство
  • #19
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитЕ, Тесла фалира на два пъти и се измъкна с държавна помощ.Непригодното не оцелява.То не бяха въглеродни квоти, държавна помощ и субсидии за закупуване на електрически автомобили.
  • #18
    До 14 ( преди 7 месеца )
    Зомбито си мисли, че всички са зомбита! Хората си купуват нови автомобили по съвкупност от огромен брой причини.И сега има много хора които въпреки намаленията на Тесла, купуват по-скъпи и по-неефективни електромобил. И сега има хора които няма да си купят китайска кола дори да е 50% по-евтина от всички останали. А със засилването на китайския напън, такива ще стават повече!Хората искат да са различни!Като мечтаеш всички да се с еднакви манти и дочени ***, ходи в Северна Корея
  • #17
    До 14 ( преди 7 месеца )
    И това 2 производителя с по 3 модела (еднакви в случая на Тесла) да доминират 70% от пазара като нещо хубаво ли ти звучи? Представи си днес да съществуват само Шкода, Тойота с общ дял 70% и БМВ Мерцедес и Ауди. Отделно ти сам твърдеше че коkypенцията ще смъкне цените. Пък сега 2 фирми да са евтини ни стига.
  • #16
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ,пак си оспамил форума с "умности" а ла Теслъ.Повтаряш си рефрена Тесла,Тесла, Тесла, Тесла, Тесла, Тесла, Тесла, Тесла...
  • #15
    До 7 ( преди 7 месеца )
    И ти явно би бил муха на стената в стаята, където се договаряха и си обясняваха спецификациите и кой, какво ще върши и затова си чул и видял всичко, както се е случило, поради което убедено цитираш "факти" кой крив, кой прав. Доообре, съгласих се. Само да добавя, че в такъв случай "Далас" и "Дързост и красота" са документални филми по истинска история.
  • #14
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Този път не е функционална неграмотност, а пълна. Фискер фалира откакто са стартирали.. това няма да е нито първата нито последната такава новина. Ти някога някъде виждал ли си чувал ли си за такава марка? Достатъчно е да има още една-две автомобилни компании като бил BYD и Тесла, и даже няма да има значение дали останалите ще произвеждат с електромобили. След няколко години просто ще си делят останалите 30 40% пазарен дял които са останали за ДВГ. Кутията на Пандора е отворена. Необратимо е.
  • #13
    До 11 ( преди 7 месеца )
    За Китай ли говориш или за Европа?
  • #12
    Гост ( преди 7 месеца )
    Не върви бизнеса, електричари.Без субсидии няма продажби.Това е само началото на фалитите.
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Падат при 1 производител, просто защото сам си прави батериите. Всички останали са средно с 10% загуба въпреки далеч по-високите си цени. И пак колко са паднали? Най-евтината им кола струва 70+к лв. За компактен хеч с има-няма 200 км пробег на дълъг път, но не искаш да падаш под 20% батерия и пробега се оказа 160, после не искаш да заредиш на 80% и втория спринт ти падна до 120км.
fallback
Последни