IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шест екстри на колата, които си заслужават

И пет, за които никога не бихме платили допълнителни пари

Когато дойде време да конфигурираме автомобил с допълнително оборудване, лесно се разсейваме. И избираме елементи, които няма да са ни полезни. Други пък трябва са бъдат оценени много високо, но често подценяваме. 
 
 

челна

Често пък марките искат да плащаме два пъти за неща, които сме използвали „безплатно“  -  като Android Auto или двузонов климатик. Ето защо съставихме следния списък с необходими и напълно излишни екстри. Разбира се, той е субективен. Трябва да се има предвид базовото ниво на покритие при определени модели и марки. И  липсата на възможност за поставяне на дадени екстри при други. Но все пак!

Полезните

Градска и извънградска аварийна спирачна система 

Бихме отишъл по-далеч от разпоредбите и включили като задължителна системата за аварийно спиране в градски и извънградски условия. Това е един от основните елементи на оборудването, защото е наистина полезен и служи за избягване на злополуки. Особено „глупави“ инциденти като тези, които се случват в задръстване, защото водачът е разсеян и блъска превозното средство отпред.

Детектор  за автомобил в „мъртва“ зона
 
 

мъртва зона, детектор


Друг задължителен елемент. Това също е оборудване за безопасност. Неговата функция е да засече дали има превозно средство в мъртвите ни зони, така че, ако водачът не го види, колата да го направи и да  сигнализира със светлина, пазположена в огледалото за обратно виждане или на друго лесно видимо място.

LED, матрични или лазерни фарове 

Третият основен елемент от този списък с оборудване също има много общо с безопасността и в същото време комфорта. Очевидно всички автомобили се доставят с фарове като стандарт, но много предлагат възможност за надграждане на стандартните с опционални. Каквито и да са, ако има възможност за по-добри, вземете ги.
 
 

лед метрични фарове


В зависимост от гамата и модела, това подобрение може да означава преход от халогени към светоди, от светтодиоди, от светодиоди към матрични светодиоди или дори от матрични светодиоди към лазери. Наистина полезно, особено за тези, които карат много през нощта по второстепенните пътища.

Отопление на седалките

Четвъртият допълнителен елемент са отопляемите седалки. Разбира се, можете да живеете перфектно и без тях, но е много готино през зимата човек да усети топлина на гърба и задните части. 
 
 

отопление на седалката


Ако освен това има възможност седалките да са климатизирани и да имат вентилация, още по-добре. Летата стават все по-горещи и студената седалка е чудесно допълнение към климатика.

Безжична връзка с Android Auto и Apple CarPlay 

Все повече и повече автомобили ви позволяват да свържете телефона безжично, но в други трябва да платите за допълнителната мултимедия, за да имате тази опция.

 
свързване телефон

Намираме го за много полезно, защото екранът на мобилния  телефон бързо се копира на екрана на колата. Освен това, ако автомобилът има безжично зарядно за мобилен телефон, не е необходимо да го включвате за зареждане.

360 градусова камера 

И накрая нещо, което винаги е страхотно да имате: 360-градусовата камера. Тя е идеалното допълнение за по-добро паркиране – до милиметър. Да, конвенционалната задна камера вече е много полезна, но е по-добре да контролирате четирите страни на колата през централния екран, особено ако въпросният модел е много голям.

Извън този списък има неща, които са много ценни, но някак си се преживява и без тях. Например, панорамен покрив, електрически капак на багажника, система за безключов достъп и стартиране , седалки с ел. регулиране (ако имат памет, толкова по-добре), дори подгряване на волана.


Ненужни опции 


Автоматична система за паркиране 

 
автоматично паркиране

От друга страна, има неща, за които никога не бихме платили. Първата е системата за автоматично паркиране. Човек трябва да го прави сам. Не може да се има пълно доверие. Не че е нещо страшно, но е досадно да се активира. Много по-бързо е шофьорът да паркира направо сам.

Обикновено тази система се използва, когато колата е нова. Честно казано, наистина е страхотно да покажете на хората как да паркират новата ви кола сама, но след като меракът изчезне, тази екстра никога не се използва отново.

Дигитални фарове с проекция 

 
дигитално проектиране, фарове


Няма полза, защото всичко, което може да се проектира на пътя, като например предупреждение за възможна замръзнала пътна настилка или предстоящ знак Стоп, може да се проектира на таблото или на предното стъкло през head-up дисплей. И там се вижда много по-добре.

Цифрови огледала 


цифрово огледало

Огледала за обратно виждане, които използват камери и екрани вместо класичеки стъкла, никога не са били достатъчно убедителни.  Почти всички технологии са синоним на прогрес, но повечето шофьори така и не се адаптираха към тази. 

Ок, цифровото огледало за обратно виждане е добро за подобряване на аеродинамиката на автомобила. Но тези, които съществуват в момента, не представляват голям плюс в този смисъл в сравнение с обичайните огледала.

Камера за нощно виждане

Има и четвърто нещо, което обикновено се предлага като опция, макар и само в няколко автомобила. Но никога не бихме платили за него - камерата за нощно виждане.

 
камера за нощно виждане


Този елемент трябва да предлага допълнителна сигурност, защото ви позволява да виждате нещата посред нощ много по-ясно, но на практика е опасно да държите под око цифровия панел или централния екран, за да виждате нещата пред колата. Някак е абсурдно, защото трябва да откъснете очи от пътя, за да видите дали има нещо на пътя. 

Допълнителен екран пред мястото до шофьора

И накрая, има нещо, което в някои автомобили може да бъде оборудвано по избор, е напълно излишно - спомагателният екран пред навигатора.

Централният екран е винаги в обсега и на водача, и  на пътника, така че наличието на втри панел не допринася с нищо. Освен повече пръстови отпечатъци и повече прах в тази област на таблото.
 

0 от 500