Тази година е доста натоварена за BMW по отношение на лансиране на нови продукти. По-специално, баварската компания се е напънала да изкара възможно най-много високодинамични машини, за да отпразнува подобаващо половинвековния юбилей на подразделението М.
Самото моторспортно подразделение е активен участник в лансирането на нови машини като извън представянето на прототипа LMDh за ендурънс надпревари като "Льо Ман" и "Дайтона", сега показва и новото BMW M4 GT4. Второто поколение на състезателната пистова машина идва с доста обновления и добре познатата за гамата солидна динамика.
Новата спортна кола заема олекотения покрив и задно крило от по-мощната GT3 машина. Пистовият звяр изглежда бърз дори и като стои на място, благодарение на солидния аеродинамичен кит, включващ гигантски преден сплитер, който лесно може да се използва и като снегорин. Предницата и мускулестите странични прагове са издайнически знаци, че това не е типичният M4. Особено очевидна е разликата и при поглед в салона, който кара модификацията CSL да изглежда цивилизована при сравнение.
Макар и да е целенасочено създаден като състезателен автомобил, новият M4 GT4 разполага и с няколко удобства, които не бихте очаквали. Основните "екстри" са климатикът, отопляемото предно стъкло и вентилираната седалка Recaro, като всички тези неща се предлагат. Друга интересна особеност представляват естествените влакна, използвани за някои от вътрешните и външните панели. Трябва да споменем и волана с осветени контролери, изработени от специалистите по хардуера за симулационни състезания от Fanatec.
В зависимост от регулациите за състезания, 6-цилиндровият редови двигател може да разполага с максимална мощност до 550 конски сили и въртящ момент от 650 Нм. Тягата се предава към задните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия ZF и LCD-диференциал с ограничено приплъзване.
BMW M4 GT4 притежава и сериозен брой настройки и конфигурации на различните системи и възли. Така например, тракшън контролът има 10 степени на настройване, а окачването има 5 възможни варианта за конфигурация на амортисьорите и стабилизаторите. Пружините пък се предлагат в три варианта на височина.
Новата баварска GT4 машина ще влезе в производство през октомври, със стартова цена от 187 000 евро. За сравнение, по-мощният спортист M4 GT3 струва 415 000 евро. Двете машини са позиционирани между базовия M2 CS Racing и върховия болид LMDh в състезателната гама на компанията:
Повече снимки на новото BMW M4 GT4 вижте в галерията: