IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Приключи ли ерата на флагманския седан?

Все повече марки се отказват от инвестирането в такива модели

Флагманските седани бяха гордостта на много автомобилни производители, тъй като те бяха разположени на върха на гамата и предлагаха най-доброто оборудване. Постепенно обаче нещата се промениха и все по-малко автомобилни компании продължават да инвестират в модели от този клас.


Audi A8


Днешният пазар е наситен с SUV и изглежда, че водещите седани вече са част от миналото. Или поне не са толкова важни за самите производители. Да, BMW и Mercedes пуснаха на пазара нови версии на 7-Series и S-Class, както и техни изцяло нови електрически аналози, но това е по-скоро изключение.

Флагманът на третия германския производител Audi при луксозните седани - A8, изглежда оставен на заден план. Тестови прототипи на модела не са забелязвани напоследък, като се твърди, че излизането на новото поколение е отложено за 2027 г. А дотогава много неща могат да се променят.

В Америка, например, през 2023 г. Audi е продала 2259 бройки от модела. Това изглежда доста малко, но в същото време е с 42% повече от 2022 г., което може все пак да служи като някаква утеха за германците.


Lexus LS


Подобно е положението и при Lexus, където сегашното поколение на LS вече е на 7 години, а продажбите му намаляха в 16% през миналата година. Японците обаче предпочитат да обновяват модела, вместо да инвестират в ново поколение.

Друг от играчите в сегмента - Maserati Quattroporte, e на пазара от 2014 г. Преди време италианският производител обяви, че наследникът ще бъде изцяло електрически модела, но в крайна сметка неговата появя беше отложена чак за 2028 г.

Много от водещите седани вече ги няма. Cadillac CT6 и Lincoln Continental бяха убити в Америка, докато Acura RLX беше изхвърлен от пазара още преди 5 години. Infiniti също от доста време няма такъв автомобил в гамата си. Дори Jaguar, който разработваше нов XJ, се отказа от проекта в последния момент, защото британците разбраха, че неговите шансове са малки. Сега те работят върху своеобразен наследник, който ще бъде изцяло електрически.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тотю ( преди 7 месеца )
    А за бентли нещо???
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха ( преди 7 месеца )
    Аристократите и селските бекове винаги ще имат различни вкусове!Пазарът отразява /като брой продажби/ точно това, едното е елит, другото стадо и то увеличаващо се!
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Само *** и първенюта ( каквито има доста сред богаташите по цял свят) могат да заменят плавността на лимузина с клатушкането в полвин метър по висок SUV. Ниския център на тежестта е едно от най важните неща за усещането в автомобила. И за спорт и за комфорт. Но като си *** и държиш всички да те видят - качваш се по нависочко. Но БМВ и Мерц. си имат достатъчно интелигентна клиентела и няма да махнат седаните. Ауди си е марка за първенюта и ще заложат Q 10, 11 и т.н.т.
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да сравниш Е със S дава представа що за разбирач си. Все едно щото А25 има камера 50 Mpx и да кажеш че почти няма разлика със S24
  • #6
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ( преди 7 месеца )
    И все пак е почти същото като 5ца, Е класа и А6 с удължено междуосие
  • #5
    40 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 7 месеца )
    Физика за5ти клас - високите джипки никога няма да предложат комфорта на седана. Освен това съм сигурен че не си се возил в кубче да видиш каква "комфортна" возия вади. Особено в сравнение с S класата
  • #4
    4 rate up comment 24 rate down comment
    Пазарът показва! ( преди 7 месеца )
    S Class след 2010 г цените започват около 20 000лв. Има доста обяви в перфектно състояние около 30 000лв. Докато при G Class от същите години цените започват от 80 000лв. и обявите са доста по малко. Въпреки че като са били нови и двете са започнали почти от една цена. Тоест пазарът е определил че S class e ширпотреба и затова има толкова голяма обезценка. Няма стойност. Докато G class има стойност и затова има най малка обезценка от всички масови модели на Мерцедес. Ясно е кое е флагмана.
  • #3
    8 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не знам за какъв комфорт се говори? Няма как седан да е "флагман" при съвременните реалности. Със голям мощен SUV 4х4 се пътува много по комфортно и можеш да ходиш навсякъде по всяко време на годината. Имаш много повече функционалност и удобство. Кеф ти магистрала, кеф ти селски пътища, черни пътища, сняг и кал, планини.....ходиш си навсякъде без да се притесняваш. Това са универсални автомобили за всяка ситуация. Сравнете цените на старите G class и старите S class и ще разберете кое е флагмана
  • #2
    6 rate up comment 40 rate down comment
    Факт ( преди 7 месеца )
    Само *** умните компании като Алуди Мерк и БМВ прявеха такивя недоразумения умните минаха на СУВ отдавна
  • #1
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Говорим за много спецефичен сегмент, където се залага повече на комфорта на пътника, а не толкова на шофьора и брой екрани и други модерни простотии. Там нещата са по непреходи.