Флагманските седани бяха гордостта на много автомобилни производители, тъй като те бяха разположени на върха на гамата и предлагаха най-доброто оборудване. Постепенно обаче нещата се промениха и все по-малко автомобилни компании продължават да инвестират в модели от този клас.
Днешният пазар е наситен с SUV и изглежда, че водещите седани вече са част от миналото. Или поне не са толкова важни за самите производители. Да, BMW и Mercedes пуснаха на пазара нови версии на 7-Series и S-Class, както и техни изцяло нови електрически аналози, но това е по-скоро изключение.
Флагманът на третия германския производител Audi при луксозните седани - A8, изглежда оставен на заден план. Тестови прототипи на модела не са забелязвани напоследък, като се твърди, че излизането на новото поколение е отложено за 2027 г. А дотогава много неща могат да се променят.
В Америка, например, през 2023 г. Audi е продала 2259 бройки от модела. Това изглежда доста малко, но в същото време е с 42% повече от 2022 г., което може все пак да служи като някаква утеха за германците.
Подобно е положението и при Lexus, където сегашното поколение на LS вече е на 7 години, а продажбите му намаляха в 16% през миналата година. Японците обаче предпочитат да обновяват модела, вместо да инвестират в ново поколение.
Друг от играчите в сегмента - Maserati Quattroporte, e на пазара от 2014 г. Преди време италианският производител обяви, че наследникът ще бъде изцяло електрически модела, но в крайна сметка неговата появя беше отложена чак за 2028 г.
Много от водещите седани вече ги няма. Cadillac CT6 и Lincoln Continental бяха убити в Америка, докато Acura RLX беше изхвърлен от пазара още преди 5 години. Infiniti също от доста време няма такъв автомобил в гамата си. Дори Jaguar, който разработваше нов XJ, се отказа от проекта в последния момент, защото британците разбраха, че неговите шансове са малки. Сега те работят върху своеобразен наследник, който ще бъде изцяло електрически.