fallback

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.                Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.          От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):

    

fallback
  • #59
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Теслю жълтофила,фена на червената петолъчка - ако китайците можеха сами да правят нещо,този възход щяха да го постигнат сами!Ако не са западните специалисти и технологии още щяха да отглеждат ориз с волове!В момента в който западни специалисти и поръчки бъдат изтеглени от една сфера,ще могат сами да направят максимум една крачка!Фотоволтаиците са крещяш пример!Произвеждат 80% от световния обем,но нямат една самосотоятелна разработка в развитие.Всички нови технологии в тази сфера идват от САЩ
  • #58
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Ха-ха, абе Тесльо, разликата между 18650, 21700 или 4680 е само в размерите. Апропо, най-добрите са 18650 - Плейд моделите на Тесла неслучайно ползват тях - произведени и разработени в Япония, от Панасоник. Най-голям бюджет за разработка на батерии имат, разбира се, Тойота - само погледни колко хиляди патенти имат, дори са повече от Панасоник. Тесла са смешни джудженца в сравнение, дали имат и 100 патента, при това за абсолютно тривиални неща като форма на клетка или размер на вентилиращ отвор.
  • #57
    Мда ( преди 7 месеца )
    Колко е нетната печалба на Тесла през 2023 и колко са приходите им за 2023 от продажба на въглеродни "билетчета", измислени от чиновници за поредния поток финансиране на "обещаващи" технологии? Само да подскажа - приходите от продажба на въглеродни "билетчета" са абсолютно чиста печалба, защото единствените разходи на Тесла по тях са банковите такси за получените преводи!
  • #56
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Тесла ползва Panasonic, LG, CATL, BYD, все външни доставчици, а собствените им 4680 дали покриват и 2% от производството им" хайде сега си помисли какво означава това за японската марка panasonic? Защо Тесла ползва други батерии ако на panasonic са най-добрите? Осъзнаваш ли че китайците вече не копират технологии, а останалите копират от тях. По партийно поръчение, индустрията на Китай се пренасочва към новото трио с което да залее света - фотоволтаици, батерии и електромобили.
  • #55
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ама колко убедено говориш. Какво стана с плановете на panasonic да произвежда 46 80 батерии? Ще ни припомниш ли? Май и те удариха на камък, защото нямат технологиите на Тесла. Кой измисли дизайна 21 70 за Тесла модел 3? Не беше ли Тесла? Panasonic не ги ли произвеждаше за Тесла и само за Тесла? Кой автомобилен производител има най-голям бюджет за разработка на батерии още откакто Тесла беше на загуба? Факти. Факти трябват, не Вяра.
  • #54
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    "Ако не е съвместно предприятие какво е, след като се намира в сградата на Тесла?" Не е съвместно - технологиите и интелектуалната собственост за производството на батериите са си на Панасоник и Тесла няма достъп до тях. Съответно и не може да ги приложи за 4680, което води до проблемите там. Батериите на Панасоник са с NCA катод и 5% силиций в анода. 4680 на Тесла са NCM катод и изцяло графитен анод. Оттам по-ниската енергийна плътност на 4680.
  • #53
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Както виждаш, toyota все още се чуди как да ги произведе, а единственият проблем на Тесла е как да намали производственият брак. Първоначално над 50% от произведените батерии отиваха за повторно рециклиране, сега са подобрили този процент, И продължават да го подобряват. Това е като да си внасяме ток. Не го внасяме защото не можем да си го произведем от въглища, а защото е по-евтино да си го купим отколкото да си го произведем. И за Тесла е по-изгодно да си купи батериите към този момент.
  • #52
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пропускаш и факта, че Тесла втора година произвежда тези батерии 46 80, като започна да ги произвежда една година след като ги обяви. От друга страна toyota обяви своите твърдотелни батерии още през 2010 година и оттогава производството все започва след три години. Почти сигурен съм че и през 2028 година ще стане същото. Пак ще ги произвежда след три години но вече ще имат поне 2000 км пробег за три минутно зареждане, за да могат хората да отложат покупката на електромобил, да изчакат toyota
  • #51
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ето заглавие от financial times, ама какво ли разбирате в сравнение с нашия японофил? Panasonics joint venture with Tesla turns first profiАко не е съвместно предприятие какво е, след като се намира в сградата на Тесла?
  • #50
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    "Тесла ще избухне именно когато решат проблемите с производството на 4680. " Именно, евентуално. Но въпросът е дали това ще стане преди или след като Тойота популяризира батериите с твърд електролит. И в двата случая резултата за Тесла ще е плачевен.
fallback
Последни