fallback

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.                Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.          От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):

    

fallback
  • #49
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    "Ако panasonic произвежда 90% от батериите си за Тесла, колко остават за останали.."Ха-ха-ха, функционално грамотния, Prime Planet Energy & Solutions е джойнт-венчър на Тойота и Панасоник, но е отделна компания и произведените от нея батерии не се водят произведени от Панасоник. Панасоник произвежда само батерии за Тесла, там джойнт-венчър няма.
  • #48
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тесла ще избухне именно когато решат проблемите с производството на 4680. Тогава и само тогава ще започне производството както на камиона така и на евтиния модел. Не са го казали публично, всеки който чете между редовете може да се досети. Ако нямаше проблем с производството, досега щяха да са вдигнали производствения капацитет и да бълват количества. Но колкото и да е малко производството ДНЕС, вече е повече отколкото твърдотелни батерии смятат да произвеждат toyota през 2030.
  • #47
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А както си казал, panasonic осигурява само малка част от батериите за Тесла. А това че не им достигат батерии през първата година за производството на би зет фор екс (последния да затвори вратата) не са мои измислици или спекулации, точно както и падащите колела. Това са си изказвания на toyota на която уж и вярвате на 100%. А че Тесла има проблеми с производството на 4680 си е публична тайна. Прекалено много брак за рециклиране има и засега е нерентабилно да вдигат производството.
  • #46
    До 42 ( преди 7 месеца )
    "Тесльо, не пропускаш да ме развеселиш. Тойота основно ползва собствени батерии, от джойнт-венчъра им с Панасоник, като недостигът (предполагам около 20-30%) компенсира от CATL." То не знам дали ми е весело или тъжно като ви чета коментарите. Като оптимист и наивник ми се ще да вярвам, че говорите всички тези глупости само за да се заяждате с мен. Но после осъзнавам, че наистина го вярвате и наистина сте неграмотни. Ако panasonic произвежда 90% от батериите си за Тесла, колко остават за останали
  • #45
    До 44 ( преди 7 месеца )
    Политиката прецаква технологиите, защото политиците са купени са от компании, които печелят старите технологии. Какво има да обсъждаме на политиката? Технологиите са по-силни и дори политиците не могат да ги спрат. Засега само ги забавят. Примерно говорят, че са за възобновяемите източници и вие им се връзвате и им ВЯРВАТЕ. Пробвайте обаче да си сложите фотоволтаик на покрива. Ще осъзнаете че политиците говорят едно а правят точно обратното и ви пречат. Не ви задължават, не ви помагат, пречат!
  • #44
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Пичуе дайте да си направим една facebook група. Колко ще е забавно само. Ще обсъждаме политиката
  • #43
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    предишният коментар е от мен.
  • #42
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хех, Тесльо, не пропускаш да ме развеселиш. Тойота основно ползва собствени батерии, от джойнт-венчъра им с Панасоник, като недостигът (предполагам около 20-30%) компенсира от CATL. И всичко върви абсолютно по план. Тесла ползва Panasonic, LG, CATL, BYD, все външни доставчици, а собствените им 4680 дали покриват и 2% от производството им, при все заклинанията на Мъски за невероятната им "вертикална" интеграция? Та, кой викаш бил изостанал технологично? Ха-ха!
  • #41
    До 39 от 38 ( преди 7 месеца )
    Обяснявам защо след първоначалния бум сега имаме спад в продажбите на елетромобили. Не са практично решение за поне 70% от потребителите, независимо от всички мантри. И като цена, и като потребителски качества. Тойтота още от самото начало го твърдяха, абсолютно против общия тренд и се оказаха прави. Но лошото е друго - огромните, хвърлени на вятъра пари за разработка на електрички, за преоборудване на заводи и т.н. се оказаха загуба и сега лроизводителите си ги избиват през автомобилите.
  • #40
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Само от любопитство....разбирам че Тесла нямат представители/дилъри...ако имате нужда да посетите такъв(със или без гаранция) къде отивате? Или ако колата ви е в гаранция къде трябва да я карате на сервиз за да не ви отпадне гаранцията?
fallback
Последни