fallback

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.                Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.          От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):

    

fallback
  • #39
    До 38 ( преди 7 месеца )
    Още по-кратко резюме "ако си купиш електромобил и нямаш гараж или друго място където да зареждаш евтино си глyпак" точка. За тези неща се мисли преди покупката, а не след това да обвиняваш автомобила!
  • #38
    Jm3 ( преди 7 месеца )
    Ще се опитам да го обясня простичко от гледна точка на обикновения потребител: купуваш си електрична с поне 30% отгоре в цената, с надеждата, че ще пестиш от гориво. Но!, ако не разполагаш с гараж, където да зареждаш, трябва да ходиш на зарядна станция и там да плащаш цена, съизмерима с това да караш на газ. С тази разлика, че ако си с ДВГ, можеш да идеш където си поискаш, а с електричка - в някакъв радиус от зарядната станция.Зареждаш за: твоят 1/2 час плюс n*1/2 часа, където n е броят чакащи.
  • #37
    До 35 ( преди 7 месеца )
    Не знам къде живееш, но ще ти кажа един факт от който можеш да си направиш изводите. Тесла умишлено не е вкарала в картите си други зарядни освен своите, именно защото клиентите им разчитат че като стигнат ще заредят, а не винаги зарядните работят. Доколкото знам единственото изключение в Европа е именно за двете български вериги зарядни станции елдрайв и финес. Те са единствените които отговарят на критериите на Тесла с над 99% време на разполагаемост и възможност за *** charge - без карти
  • #36
    Абе каскет ( преди 7 месеца )
    Колкото и пътя да го повториш toyota си е технологично изостанала при електромобилите и си го признава. Как очакваш да създаде добър електромобил, като набързо сглоби онова недоносче на което самите те казаха, че му падат колелата? На бързо го сглобиха с батерии от кварталния магазин. Даже в единия магазин нямаше да се наложи да сглобяват един и същ модел с две различни батерии и да реват че батериите са дефицит за 10 000 броя, докато Тесла произвеждаше милион без проблеми с батериите?
  • #35
    32 ( преди 7 месеца )
    Предполагам тогава в БГ няма много електрички - има повече станции пред коли явно. Не живея в Бг и тук е обратно има мноооого електрички по пътищата. Също така на обществена бърза станция зареждането е по-скъпо от зареждане на не много икономичен бензинов автомобил. Следователно въобще не е евтино ако не можеш да зареждаш от вкъщи. Като добавим редовно развалени станции или претоварени с опашки.....става малко трудно.
  • #34
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Така е, Кольо - който е минал на Тойота, трудно се връща. Аз съм на Лексус от 2008 насам, най-старият ми е на 25 години вече, и все още преизпълнява паспортните си данни (по стария NEDC) за скорост, ускорение, разход и пробег. Коя Тесла ще го постигне това? На тях още от първия ден пробегът им е 30% надолу от паспортния (по по-реалистичния WLTP).
  • #33
    До 31 ( преди 7 месеца )
    Въпреки че ме наричат електрик и тесльо, наистина ти е рано за електромобил. Не бързай, защото ще се разочароваш. На този етап електричката върви с гараж за да си доволен. Пък и все още имат доста недостатъци и детски болести. Ще си купиш проблеми с парите си. Изчакай да се изравнят цените. Дотогава ще бъдат решени и много детски болести.
  • #32
    До Кольо ( преди 7 месеца )
    "А какво ще караме ние зависи от и инфраструктура която все още липсва за електр...." Не знам къде живееш, но ако си в България щеше да си прав ако в годината е 2022 или по-рано. Само за година държавата беше затрупана с бързи зарядни станции и накъдето и да тръгнеш, докато ти свърши батерията ще минеш минимум покрай 10 зарядни станции на която можеш да я заредиш. Факт. Но по-важният факт е, че една 300 киловата зарядна станция струва 80 000 евро и има капацитет да зареди 10 автомобила на час.
  • #31
    Кольо продължение ( преди 7 месеца )
    Но за мен надеждността е от изключително значение и опита ми с много марки автомобили които съм притежавал(Лада, Рено, Fорд, БМВ, Киа,VW, Skoda, Honda) ме доведе до Тойота - най-малко разходи съм имал с Тойотите ми през годините. Не съм карал електричка все още, и ги заглеждам все повече. Просто живя в апартамент и ми е нерентабилно да притежавам такава в момента. А па и си харесвам Тойотата. Мисля скоро на Лексус хибрид да мина и пак да пропусна електричка
  • #30
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    "повтаряте моето мнение че toyota е много изостанала с технологиите при електромобилите заради нежеланието си да ги произвежда.." Не, Тесльо, точно обратното - Тойота е твърде напред с електромобилните технологии, все пак имат 25 годишен опит с Приус и най-много патенти за батерии и силова електроника, за да са наясно че в дългосрочен план електромобилите с батерии имат проблеми с продължителността на живота. Обяснявам ти го за поне 50-ти път, но не знам защо отказваш да го проумееш.
fallback
Последни