IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Гърция спря да обича Лада

Руската машина беше масова кола при комшиите, но вече е твърде скъпа за качеството, което предлага

По време на славните години на Лада в Гърция - руската марка успя да спечели солидна клиентска база. Съседите оценяваха издръжливостта, надеждността и достъпната цена на съветските (да бъдем коресктни) автомобили.

 
Лада


Много гърци предпочитаха Ладите заради лесна поддръжка и ниска цена на резервни части. Това ги направи идеални, особено през 80-те и 90-те години на миналия век. Модели като Лада Нива, многофункционален автомобил, който предлага отлично представяне на трудни терени, спечелиха специално място на юг от Петрич. Лада Самара и Лада 2105 също бяха популярни модели, които представляваха икономичното и практично решение за много семейства и фирми в Гърция.
 
 

Лада Нива


Днес Лада официално не съществува в страната. Въпреки спрените продажбите на нови автомобили, присъствието на руската марка по пътищата е очевидно. Макар то да не идва от нови Лади , а само от употребявани. Забележителен факт - нито през 2022 г., нито през 2023 г. в Гърция е регистрирана нова кола от руска марка.

Липсата на официален представител на Лада означава, че няма и официална ценова листа на автомобилите. Накратко, всеки вносител продава за колкото иска и може. Кратко проучване на гръцки медии показаха, че удоволствието да имаш Лада не е толкова евтино. Те са много по-скъпи в Солун и Атина, отколкото в Швейцария, например.

Нива със задвижване на четирите колела -  с познатия 1,7-литров бензинов двигател,  в Гърция започва от около 19 000 евро. В Швейцария ще я намерите чисто нова за едва 14 500 евро. Най-новият седан Веста с 1,6-литров бензинов двигател и с мощност 105 конски сили струва около 18 500 евро в Гърция. Пак в Швейцария се продава за 14 000 евро.
 
 

0 от 500