fallback

Китай отговори на европейските заплахи с ново оръжие

Новите plug-in хибриди на китайските марки обещават сериозни проблеми са производителите от ЕС

В продължение на месеци автомобилни производителите поискаха от Европейския съюз специални мерки за защита пред голямата инвазия на електромобили от Китай. На властите в Брюксел обаче им отне много време, докато реагират, а това позволи на азиатската държава да промени стратегията си. И на преден план вече излизат plug-in хибридите, които се превръщат в новата заплаха за компания на Стария континент.

Автомобилни експерти са категорични, че Китай вече дърпа конците на европейската икономика, като това се отнася най-вече за автомобилната индустрия. ЕС се забави налагането на мита, от което азиатците се възползват максимално. Новите електромобили, идващи от Изток, ще поскъпнат през лятото, но това няма да се отрази драстично на продажбите им.

Факт е, че китайските марки се субсидират от правителството, независимо дали искат да навлязат на други пазари или да продават продуктите си на местно ниво. Потребителите в Китай не получават помощ за закупуване на автомобили с ниски емисии или с „нова енергия“, както ги наричат ​​там, тъй като на местния пазар има свръхпредлагане. Най-силните се задържат, но най-слабите са подложени на огромен натиск, което се превръща в огромен риск за оцеляването им.

Те със сигурност ще фалират на един свободен пазар, но ситуацията в страната не е такава. Китайските марки и тяхното правителство вървят ръка за ръка навсякъде. Затова и не е изненадващо, че властите все още не са направили никакви изявление относно предстоящото данъчно облагане на китайските електромобили в ЕС. Те явно са били подготвени за подобен ход и вече имат готов отговор, като въпрос на време е той да пристигне на Стария континент.

Този отговор са ново поколение plug-in хибриди, които имат пробег само на електричество от над 200 км. Статистиката сочи, че именно автомобилите със смесено задвижване - ДВГ и електромотор, съчетани с батерия, която се зарежда от мрежата, се радват на все по-голямо търсене в ЕС. А новият plug-in хибриден модел на BYD има над 2000 км автономност, което звучи впечатляващо.

Всъщност, цифрите, които плашат Европа, са цена от 10 000 евро и 24 000 поръчки за седмица. Ясно е, че в ЕС подобен автомобил няма да струва толкова. В същото време обаче е ясно и още нещо - ако европейските марки не могат да се противопоставят на китайците при електромобилите, те няма да успеят да го направят и при PHEV.

Днешните европейски plug-in хибриди могат да изминат до 1000 км без зареждане, но няма нито една марка, дори от премиум-сегмента, която да дублира това представяне. Освен това европейските потребители вече започнаха да оценяват китайските електромобили, така че е напълно логично това да се случи и с plug-in хибридите.

Отмъщението се сервира на студено, а това е само първата част от него. Има и втора - търговската камара на ЕС в Китай представи доклад на Европейската комисия, който рисува мрачна картина за 1800 европейски компании, които присъстват в азиатската страна и които виждат как правителството е увеличило натиска върху тях с нови изисквания. И това ще направи съществуването им в Китай много трудно.

fallback
  • #25
    Иво ( преди 8 месеца )
    Всичко ще си дойде на мястото! Стига са спекулирали европейските производители със себестойността на новите автомобили.
  • #24
    Айде ( преди 8 месеца )
    Който смее, нека се качи на китайски ***.
  • #23
    С ( преди 8 месеца )
    Ще стане като със санкциите срещу Русия. Ужким срещу Русия, пък накрая го отнесе най-много Европа.
  • #22
    До 19 ( преди 8 месеца )
    Погледни си найка ай фона. Та един познат работа в ес завод х марка идват от чина двг пакет с по драмата ние ги монтира ме. И шефа яко дере кожи. И хоп нашия голяма заплата
  • #21
    Бележка: ( преди 8 месеца )
    Едно време се возехте на руските автомобили. И пак бихте, но без да са върха на качеството. Но за китайските говорите глупости без да ви мигне окото. А там от години произеждат всички марки в партньорства с местни производители. Знаят много добре кое как се прави. И със сигурност могат да ви предложат нещо, което ще изкара 300 хил.км. Помните ли ги тези времена? Защото сегашните автомобили едва добутват 200 пряко сили. Китайците просто се усетиха какви номера ни се въртят и се възползват.
  • #20
    До предния. ( преди 8 месеца )
    Колега,радвам се ако ти имаш пари за да избираш, милионите продадени дачии говорят друго за положението в Европа. Виж краш-тестовете на предното поколение на Сандеро, но това не му попречи да е сред най-продаваните коли в Европа - същото ще е и с китайските.
  • #19
    Пропов ( преди 8 месеца )
    На този етап от моят разумен живот, не мога да се доверя на нещо китайско, дето се движи с над 100 7 тежи над 2 тона. Аз не сядам в такова, няма да позволя и на семейството ми да се вози в такива съмнителни машини. Машини, създадени с едничката цел да са евтини и продаваеми - не ми ги хвалете. Трошете си вие нервите и главите с такива ***.
  • #18
    Ахаха ( преди 8 месеца )
    Тези китайски хибриди дето щели да копаят гроба на Тойота, всички са с един двигател 1.5, една и съща батерия, измислен стандарт за пробега и на втория месец масово блокират без да могат да ги помръднат, а ремонт е отчайващо дълг и скъп. Карайте си ги със здраве!
  • #17
    Do 15 ( преди 8 месеца )
    Ами хайде да провериш кои стоки от Китай са безмитни и да кажеш коя българска фирма е застрашена от този внос! Такива приказки на вятъра всеки може
  • #16
    До 14 ( преди 8 месеца )
    Какъв е дела на Мерцедес от произведените в Европа коли, та да ни пука точно за Мерцедес?От субсидираното китайско производство,ще пострадат производителите на масови коли,които осигуряват най-много работни места.А богатите партийци в Китай, винаги ще искат мерцедеси,ферарита и поршета.Така че баш за тези марки,няма какво да се мисли 3 пъти
fallback
Последни