fallback

Китай отговори на европейските заплахи с ново оръжие

Новите plug-in хибриди на китайските марки обещават сериозни проблеми са производителите от ЕС

В продължение на месеци автомобилни производителите поискаха от Европейския съюз специални мерки за защита пред голямата инвазия на електромобили от Китай. На властите в Брюксел обаче им отне много време, докато реагират, а това позволи на азиатската държава да промени стратегията си. И на преден план вече излизат plug-in хибридите, които се превръщат в новата заплаха за компания на Стария континент.

Автомобилни експерти са категорични, че Китай вече дърпа конците на европейската икономика, като това се отнася най-вече за автомобилната индустрия. ЕС се забави налагането на мита, от което азиатците се възползват максимално. Новите електромобили, идващи от Изток, ще поскъпнат през лятото, но това няма да се отрази драстично на продажбите им.

Факт е, че китайските марки се субсидират от правителството, независимо дали искат да навлязат на други пазари или да продават продуктите си на местно ниво. Потребителите в Китай не получават помощ за закупуване на автомобили с ниски емисии или с „нова енергия“, както ги наричат ​​там, тъй като на местния пазар има свръхпредлагане. Най-силните се задържат, но най-слабите са подложени на огромен натиск, което се превръща в огромен риск за оцеляването им.

Те със сигурност ще фалират на един свободен пазар, но ситуацията в страната не е такава. Китайските марки и тяхното правителство вървят ръка за ръка навсякъде. Затова и не е изненадващо, че властите все още не са направили никакви изявление относно предстоящото данъчно облагане на китайските електромобили в ЕС. Те явно са били подготвени за подобен ход и вече имат готов отговор, като въпрос на време е той да пристигне на Стария континент.

Този отговор са ново поколение plug-in хибриди, които имат пробег само на електричество от над 200 км. Статистиката сочи, че именно автомобилите със смесено задвижване - ДВГ и електромотор, съчетани с батерия, която се зарежда от мрежата, се радват на все по-голямо търсене в ЕС. А новият plug-in хибриден модел на BYD има над 2000 км автономност, което звучи впечатляващо.

Всъщност, цифрите, които плашат Европа, са цена от 10 000 евро и 24 000 поръчки за седмица. Ясно е, че в ЕС подобен автомобил няма да струва толкова. В същото време обаче е ясно и още нещо - ако европейските марки не могат да се противопоставят на китайците при електромобилите, те няма да успеят да го направят и при PHEV.

Днешните европейски plug-in хибриди могат да изминат до 1000 км без зареждане, но няма нито една марка, дори от премиум-сегмента, която да дублира това представяне. Освен това европейските потребители вече започнаха да оценяват китайските електромобили, така че е напълно логично това да се случи и с plug-in хибридите.

Отмъщението се сервира на студено, а това е само първата част от него. Има и втора - търговската камара на ЕС в Китай представи доклад на Европейската комисия, който рисува мрачна картина за 1800 европейски компании, които присъстват в азиатската страна и които виждат как правителството е увеличило натиска върху тях с нови изисквания. И това ще направи съществуването им в Китай много трудно.

fallback
  • #15
    край ( преди 7 месеца )
    Немците ще наложат мита за вноса в ЕС. По-интересно ми е обаче КОЙ български бизнес ЕС защити с мита от външна конглокенция.
  • #14
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Европейските производители да си помислят три пъти, Дали искат да влизат във война с Китай? Защото не Европа, а Китай е най-големият автомобилен пазар в света, който расте с всяка година. Половината от продажбите на mercedes са в Китай. Ами ако Китай им врътне кранчето? В тамбукту ли ще си продават mercedes-ите
  • #13
    До 10 ( преди 7 месеца )
    Не знам защо като се говори за хибриди, все си мислите че ви говорят за toyota. Тези китайски хибриди ще изкопаят и гроба на toyota, която си мислеше, че toyota и хибрид са синоними и вложи всички средства в маркетинга, че хибридите са единственото решение. Сега с техните камъни по тяхната глава. Ако прочете внимателно статията, китайците на практика правят електромобили с огромни батерии и ДВГ за цвят, за да им мине номера. Точно обратното на toyota с 1 kWh батерия за цвят за да го пишат хибрид
  • #12
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Очевидно не си чувал, че в бизнеса бързата риба изяжда бавната, а не е както в животинското царство, където голямата риба изяжда малката. Проблемът Европа и останалият свят не са ниските цени на китайската продукция, а бързината с която правят всичко. Само за миналата година са построили повече възобновяеми мощности, отколкото САЩ са построили за цялата си история, защото са решили по възможно най-бързия начин да се отърват от вноса на всякакви енергийни източници и да намалят цената на енерги.
  • #11
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    До 9 - минаха вече доста години от както започнаха. Волво са китайски от 2010 и от няколко години вече сглабят коли в Китай за да ги продават в Европа. Китайци имат дял и в Стелантис и Мерцедес. Ако не се лъжа и Мерцедес сглобяват коли в Китай за европейския пазар. Вече се научиха
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Няма хибрид с 1к км преход, освен ако не дизел и с 60л+ бака. Да не говорим, че няма хибрид с над 100км смо на ток (говрим реални, не по каталог). Дори за китайските са ми мега съмнителни...
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Евтини китайски коли няма да видим, идват тук на двойни и тройни цени а се обезценяват ужасно бързо и не е ясно колко са читави, абе ако на корейците им трябваха 20-30 години да се закрепят на тия им давам 50 години.
  • #8
    Do 5 ( преди 7 месеца )
    Батериите се произвеждат масово в Китай,защото е *** работа, буквално. Заради строгите изисквания в Европа относно замърсяването такова производство в Европа не е рентабилно и конглокентно. Тези заводи дето толкова ги чакате,ако заработят, те вече ще са европейски заводи с европейски разходи и на европейски цени, с европейски синдикати.Ще избегнат част от митата,но ще плащат европейски заплати,европейски данъци и няма да ги има китайските субсидии.БИАТ на цената на БМВ,егати мечтата имаш!
  • #7
    До 2 ( преди 7 месеца )
    те се продават ама ти купи ли? Или голф тройката още ти върши работа?
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Хех, Тесльо, тия китайци се оказаха големи антиелектрици и антиматематици, бе! Как така пилеят ресурси да разработват технологии като хибридите които "нямат бъдеще"?
fallback
Последни