Европейските политици и автомобилните компании трябва да обединят сили, за да се противопоставят на китайското нашествие и да осигурят бъдеще за сектора, писа главният изпълнителен директор Лука де Мео в писмо до водещи политически лица в Брюксел, разпространено на няколко различни езика. "Можем да постигнем целите си с общи усилия и партньорства между обществения и частния сектор", пише италианецът, още веднъж давайки пример с успеха на авиационния гигант Airbus. Де Мео в момента е и председател на АСЕА, браншовата организация на автопроизводителите.
Според де Мео проблемът на европейската автомобилна индустрия е, че често под натиска на финансовите пазари тя "се фокусира върху краткосрочните печалби, вместо върху нужните в дългосрочен план инвестиции". Шефът на Renault твърди, че "Китай е решил този проблем, като е консолидирал всичките си сили, включително и финансовите институции, около една обща цел". Така би трябвало да постъпи и Европа, смята мениджърът.
Препоръката на Де Мео е Европа да стартира десет големи паневропейски проекта в стратегически области - например малки коли, интелигентна зарядна инфраструктура и снабдяване с критични суловини. Освен това той предлага "зелени икономически зони", вдъхновени от специалните икономически зони в Китай. Тези зелени зони трябва да осигуряват смес от субсидии и инвестиции за производителите на електроавтомобили през следващото десетилетие. Де Мео също така признава, че китайците са едно поколение напред, що се отнася до показателите и себестойността на електрическите си модели, и европейските им конкуренти би трябвало да се поучат от тях.