Renault купи Dacia от румънското правителство през 1999 г. и тогава почти никой не вярваше, че марката ще се превърне в ключов актив за френския автомобилен производител. Това позволи на Renault да има собствен център за автомобилно развитие в Централна и Източна Европа. След години комунистическо управление време там имаше сериозно търсене на нова превозни средства. И Dacia започна да ги доставя, категорични са анализаторите от JATO Dynamics.
Почти 25 години по-късно Renault успява да запази своята независимост, като това до голяма степен се дължи най-вече на Dacia. Продавайки достъпни и конкурентни модели, френската компания намери начин да увеличи присъствието си извън Европа и да спечели повече пари. Силата на Dacia в групата обаче е нараснала толкова много, че човек може да си зададе въпроса дали тя не се превръща в заплаха за самата марка Renault.
През 2000 г., по време на първата пълна година на Dacia под контрола на Renault, продажбите на първата съответстват на 2% от обема на втората. Това беше непозната марка извън Румъния и Източна Европа, с много стара продуктова линия. Като компания, която дълго време се управлява под комунистическите икономически правила, тя е бюрократична, неефективна и напълно откъсната от реалността и нуждите на европейските клиенти.
Същото може да се каже и за други марки автомобили от този период - Oltcit в Румъния, FSO Polonez в Полша, Tavria в СССР, AvtoZaz в Украйна и Zastava в Сърбия. Част от тази група беше и Skoda от Чехия, но тя беше придобита от Volkswagen Group през 1991 г.
Благодарение на Renault, глобалните продажби на Dacia се умножиха три пъти само за пет години, достигайки 150 000 единици през 2005 г. Това стана след представянето на първото поколение на Logan, който беше проектирано от Renault не само за Румъния и Източна Европа, но и за развиващите се пазари като Северна Африка и Латинска Америка.
През 2008 г., след цяла година на пазара със Sandero, Dacia продаде близо 260 000 бройки, което представлява 11% от обема на Renault Group. Също през същата година бразилското подразделение на Renault започна да продава Sandero под марката Renault, така че действителният резултат на Dacia беше по-висок. Обемът се увеличи до 343 000 единици през 2011 г. - първата пълна година на Dacia Duster. Резултатът на Dacia е 814 000 единици от общо 2,72 милиона на групата.
Бързият растеж на румънския производител помага за подобряване на финансовите резултати на френската група с една доста проста формула: Dacia се позиционира като икономична марка и предлага конкурентни автомобили, използващи технология от предишното поколение на модели на Renault. Това улеснява производството и намалява разходите, което спомага за предлагането на новите автомобили на много атрактивни цени.
В момента Dacia е най-бързо развиващата се марка и понякога нейните продукти се конкурират помежду си в една и съща група. Пример за това е Sandero срещу Clio в Западна Европа или дори за Duster срещу Captur. Да, позиционирането на всяка марка е различно, но тъй като автомобилите Dacia са по-евтини, много хора са склонни да ги купуват.
В същото време на развиващите се пазари имиджът на Renault дори се превръща в отражение на този на Dacia, която има по-голямо предлагане. И така може да се стигне до любопитната ситуация, при която Dacia продава повече от Renault. Така че предстои да видим какво ще се случи...