Dacia е вероятно най-ярката история на успеха в автомобилния бизнес за 2023 година. Бюджетната марка на Renault, започнала толкова скромно преди две десетилетия върху развалините от някогашния проект на Чаушеску, отчете най-големите продажби в историята си, норма на печалба, надвишаваща тази на премиум гигантите, и потвърди плановете да разшири гамата и да навлезе в нови сегменти в следващите години. Нашият пратеник на автосалона в Женева разговаря с Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia, за плановете за бъдещето на марката и ролята на България в тях.
9 въпроса на Automedia към шефа на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Г-н Ле Вот, Dacia се готви да разшири гамата си в нови сегменти с модели като Bigster. Докъде може да стигне това, преди да загуби икономически смисъл? Възможна ли е гама от 10 и повече модела след няколко години?
- Отличен въпрос. Dacia е достъпна марка. Ние предлагаме достъпна мобилност. Не можем да предлагаме много скъпи автомобили, това не е нашата област. Онова, което правим, е да развиваме марката върху една и съща платформа. Имаме изцяло нова платформа, наречена CMF-B. Тя дебютира със Sandero преди три години, и оттогава, един по един, обновяваме всичките си останали модели вече на тази платформа. С едно удължаване получаваме Jogger - напълно различен автомобил от Sandero. Сега с ново удължаване и повдигане получаваме новия Duster - но все така на същата платформа. И ще продължим в този дух, защото знаем, че можем да стигнем до 4.5 метра без никакви проблеми. След година ще предложим изцяло нов автомобил, наречен Bigster, който ще е пълноценен кросоувър от C-сегмента, но пак ще е на същата платформа. C-SUV сегментът е най-големият в Европа - два и половина милиона автомобила годишно. Dacia ще се намеси и тук.
- Отличен въпрос. Dacia е достъпна марка. Ние предлагаме достъпна мобилност. Не можем да предлагаме много скъпи автомобили, това не е нашата област. Онова, което правим, е да развиваме марката върху една и съща платформа. Имаме изцяло нова платформа, наречена CMF-B. Тя дебютира със Sandero преди три години, и оттогава, един по един, обновяваме всичките си останали модели вече на тази платформа. С едно удължаване получаваме Jogger - напълно различен автомобил от Sandero. Сега с ново удължаване и повдигане получаваме новия Duster - но все така на същата платформа. И ще продължим в този дух, защото знаем, че можем да стигнем до 4.5 метра без никакви проблеми. След година ще предложим изцяло нов автомобил, наречен Bigster, който ще е пълноценен кросоувър от C-сегмента, но пак ще е на същата платформа. C-SUV сегментът е най-големият в Европа - два и половина милиона автомобила годишно. Dacia ще се намеси и тук.
Видео от разговора ни с Дени Ле Вот вижте тук: