IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен гигант преговаря да строи завод в Бургас

Делегация от китайската Dongfeng идва през април, за да договори условията

Dongfeng Motor Company започва преговори за строителство на завод за електрически автомобили в България, научи Automedia.bg. През април у нас ще пристигне делегация на китайския гигант начело с Ксие Киен, генерален мениджър на Dongfeng за европейския пазар. За място на евентуалния бъдещ завод е определена община Бургас, потвърди пред нас Юлиан Чебишев, шеф на българското представителство на Voyah и още три марки на Dongfeng. Предстоят срещи с кмета на Бургас Димитър Николов и с представители на правителството, стига да има такова, разбира се.
 
   
Dongfeng Nammi 01
  
     
Окончателният избор на Dongfeng за европейския им завод ще бъде направен между България и Италия, където правителството на Джорджа Мелони обеща сериозна подкрепа за привличане на нови автомобилни производства като компенсация за свиването на дейността на Stellantis. България обаче има някои сериозни предимства, коментира Чебишев: по-ниска цена на труда и по-добри данъчни закони, удобен достъп чрез пристанището в Бургас и възможност да се покрива Източна Европа, на която в Dongfeng гледат като на много перспективен пазар.
  
   
Dongfeng Nammi 01
Бюджетният електрически Nammi 01 е единият от двата модела, които може да се произвеждат в България
  
    
Но онова, което в най-голяма степен може да наклони везните в наша полза, е създаденото вече у нас сериозно производство на автомобилни компоненти. Преди броени дни Shanghai Unison Aluminium Products, която е партньор на Dongfeng, обяви изграждането на новия си завод за 35 млн. евро в село Радиново край Пловдив. В него ще се произвеждат алуминиеви панели за електромобили на няколко световни производителя.

Планът на Dongfeng е да изнесе в Европа производствата на два модела, които според китайците са особено подходящи за тукашния пазар. Първият е лансираният през януари Nammi 01 - малък електрически кросоувър с дължина 4 метра, който предлага съответно 330 и 430 км пробег с едно зареждане, в зависимост от батерията. По-достъпният вариант започва от едва 10 400 долара в Китай.
 
   
Voyah H37, Dongfeng
Шпионска снимка на бъдещия Voyah H37
  
   
Вторият ще е бъдещият компактен SUV на премиум марката Voyah, който засега е известен с кодово име H37. Появата му се очаква по-късно тази година, като тестови прототипи вече бяха засечени по китайските пътища, макар и под тежък камуфлаж. H37 ще стои в гамата под големия кросоувър Voyah Free и вероятно ще е по-достъпен като цена - от порядъка на 40,000 долара за китайския пазар=
  
   
Voyah H37, Dongfeng
Шпионска снимка на интериора на Voyah H37
  
    
Основана през 1969 във Вухан, Dongfeng Motor Corporation е един от трите държавни гиганта на китайското автомобилостроене, заедно със SAIC и FAW Group.

Китайските производители започват масово да си търсят локации за европейски заводи, за да улеснят инвазията си на тукашния пазар. BYD вече договори изграждането на фабрика за електромобили в Унгария, а Chery преговаря с правителствата на Испания и Италия.
  
  
Вижте още снимки на Nammi 01 - модела, който може да се прави у нас (ГАЛЕРИЯ):


 
   

 

0 от 500
  • #7
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Предвид историята с Хавал (и още преди тях), регионалите особености на племеннта култура (дори и политически) силно подозирам, че и тези (китайския партньор на Стелантис) няма да се получи.
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    жоро ( преди 1 месец )
    До Лудорията!!Представителя на МФВ заяви че плоския - единствения данък от 10% трябва да се премахне и да различни проценти за ДОД !!ДОД не влияе върхи унвестициите драги в производствени мощности- предприятия и заводи!!!
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    haha ( преди 1 месец )
    тая е същата от филма "Ваканция"хахаах
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А дано ама надали. Най вероятно ще го направят в Румъния
  • #3
    6 rate up comment 11 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    То е хубаво да имаме редовно и некрадливо правителство, но в конкретния случай, про-руско служебно правителство може и да се разбере по-лесно с китайците.
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дано да стане. Може би шансът сега е в това, че няма да има редовно правителство и крадливата гад няма как да прецака нещата, както едно време с Хюндай и BYD
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Те затова сега искат да променят данъците в посока нагоре, за да може да има "икономически подем" според думите на представителя на МВФ. Вчера се изказва съществото, но никой май не обърна внимание. Навярно е учил в университет с висока корупция, щом не знаеше, че всяко повишаване на данъците убива икономиката, еле пък в държава с липса на доверие в институциите.