IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен гигант преговаря да строи завод в Бургас

Делегация от китайската Dongfeng идва през април, за да договори условията

Dongfeng Motor Company започва преговори за строителство на завод за електрически автомобили в България, научи Automedia.bg. През април у нас ще пристигне делегация на китайския гигант начело с Ксие Киен, генерален мениджър на Dongfeng за европейския пазар. За място на евентуалния бъдещ завод е определена община Бургас, потвърди пред нас Юлиан Чебишев, шеф на българското представителство на Voyah и още три марки на Dongfeng. Предстоят срещи с кмета на Бургас Димитър Николов и с представители на правителството, стига да има такова, разбира се.
 
   
Dongfeng Nammi 01
  
     
Окончателният избор на Dongfeng за европейския им завод ще бъде направен между България и Италия, където правителството на Джорджа Мелони обеща сериозна подкрепа за привличане на нови автомобилни производства като компенсация за свиването на дейността на Stellantis. България обаче има някои сериозни предимства, коментира Чебишев: по-ниска цена на труда и по-добри данъчни закони, удобен достъп чрез пристанището в Бургас и възможност да се покрива Източна Европа, на която в Dongfeng гледат като на много перспективен пазар.
  
   
Dongfeng Nammi 01
Бюджетният електрически Nammi 01 е единият от двата модела, които може да се произвеждат в България
  
    
Но онова, което в най-голяма степен може да наклони везните в наша полза, е създаденото вече у нас сериозно производство на автомобилни компоненти. Преди броени дни Shanghai Unison Aluminium Products, която е партньор на Dongfeng, обяви изграждането на новия си завод за 35 млн. евро в село Радиново край Пловдив. В него ще се произвеждат алуминиеви панели за електромобили на няколко световни производителя.

Планът на Dongfeng е да изнесе в Европа производствата на два модела, които според китайците са особено подходящи за тукашния пазар. Първият е лансираният през януари Nammi 01 - малък електрически кросоувър с дължина 4 метра, който предлага съответно 330 и 430 км пробег с едно зареждане, в зависимост от батерията. По-достъпният вариант започва от едва 10 400 долара в Китай.
 
   
Voyah H37, Dongfeng
Шпионска снимка на бъдещия Voyah H37
  
   
Вторият ще е бъдещият компактен SUV на премиум марката Voyah, който засега е известен с кодово име H37. Появата му се очаква по-късно тази година, като тестови прототипи вече бяха засечени по китайските пътища, макар и под тежък камуфлаж. H37 ще стои в гамата под големия кросоувър Voyah Free и вероятно ще е по-достъпен като цена - от порядъка на 40,000 долара за китайския пазар=
  
   
Voyah H37, Dongfeng
Шпионска снимка на интериора на Voyah H37
  
    
Основана през 1969 във Вухан, Dongfeng Motor Corporation е един от трите държавни гиганта на китайското автомобилостроене, заедно със SAIC и FAW Group.

Китайските производители започват масово да си търсят локации за европейски заводи, за да улеснят инвазията си на тукашния пазар. BYD вече договори изграждането на фабрика за електромобили в Унгария, а Chery преговаря с правителствата на Испания и Италия.
  
  
Вижте още снимки на Nammi 01 - модела, който може да се прави у нас (ГАЛЕРИЯ):


 
   

 

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    anonimm ( преди 1 седмица )
    Лъжете още със заглавието.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Чуждите инвеститори търсят близост до Дунав, но някой в тъпата държава напъва за неговото родно село. ДПС също. Турските фабриканти искат южна България. Така изтървяхме много. Фолксваген бяха едни от тях.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Поредната комплексарска изява на кмета на този соц.град и на държавата, която му се връзва на мегаломанските тъпотии.Относно Варна - никой не е развалил пристанището там, освен лакърдиите на местните ***, които си мразят града и работят против него, заедно с новото кметче и ДБПП олЕгофрените. Домусчиев се опитва да си избие инвестициите в пристанище Бургас.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    преминаващ ( преди 2 седмици )
    в Бургас, защото Варна развали пристанището да направи няколко кръчми и паркинг...
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Няма никакъв шанс, тъй като един от първите фактори е размерът на местния пазар. При общо 20 хил продажби на нови коли(от които 17 хиляди служебни, повечето баничарки), как да привлечем инвеститор. Колко ще продаде у нас?
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Първото нещо,което един инвеститор гледа е дали друг такъв от неговия бранш е направил същото и какъв е бил резултата. В случая ще види, че всички опити за сглобяване на коли в БГ са се провалили! Ще види и че много други проучват възможността, но си остават само с проучването!
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 2 седмици )
    Това, което си тествал, е DfSk - дъщерна марка за ЮИ Азия. Дфск е като Дачия за донфън
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 3 седмици )
    Ей, тези Донг фенг, точно тествах 500 онзи ден. За 37к взимаш малък сув със 7г. и 150 000км гаранция. Уникален интериор, безстепенен автоматик и 1.5 113к.с от Хонда. Само това му е слабото място. Дизайна от 2019 е малко остарял, но панорамен покрив и луксозен кожен салон. Много добре се чувстваш вътре.
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Тази компания е 100% собственост на държавата Китай, а производството на автомобили се субсидира от основния им акционер, т.е. от държавния фонд, който е собственик. Дори и при това положение те завършват на загуба всяка година и не виждам как точно ще произвеждат в ЕС, продавайки продукт, за чието производство получават субсидии. Отделен въпрос е, че вероятно играят играта на VW, които преди време използваха България, за да извиват ръцете на Турция, където искаха да строят завод / в Измир /.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост до жоро ( преди 3 седмици )
    ДОД има значение за това в какъв размер са инвестициите в конкретна страна и най-добрия пример е IT сектора у нас. Ако нямахме плосък данък в размер на 10%, този сектор от икономиката щеше да е по-малък. Нагледен пример е френския гигант Атос, чиито инвестиции в българския IT сектор са много сериозни. В бизнес плана им за България размера на подоходните данъци и наличието на плосък в размер на 10% има съществено значение. Между другото, това го знам от изпълнителния им директор за България