fallback

Как Фердинанд Порше за малко не стана шеф на "Москвич"

От офертата на Сталин до Лада Самара: историята на съветските партньорства на Porsche

Многобройните поръчки, изпълнявани от конструкторското бюро Porsche за автомобилната индустрия на някогашния Източен блок, са добре известни (в тяхна чест на централно място в музея на Porsche стои една Lada Samara). Не толкова добре известен факт е обаче, че е съществувала съвсем реална възможност цялата съветска автомобилна индустрия да бъде създадена от Фердинанд Порше. И тогава добре познатите ни лади, волги и москвичи вероятно щяха да изглеждат по друг начин. Нека си припомним дългата история на партньорствата между Porsche и съветската автоиндутрия.          Непознатата съветска история на Porsche (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #11
    Веселин Бенев ( преди 3 седмици )
    Едно не мога да проумея за руснаците - защо в авиацията и космонавтиката са почти номер едно, а при автомобилното производство дават все на заден ход?
  • #10
    Пропов ( преди 2 месеца )
    От цялата работа какво излиза?! Руснаците реват и плащат, ама не знаят какво да правят с това за което са платили. И така няколко пъти , харчат се луди пари, ама не е ясно за какво...и пак и пак... Тия наистина са класическа траги - комедия. И към момента нямат особено подобрение. Само дето вече няма с кво да плащат и става оная работа - луд с картечница, ама буквално. Аз разбирам защо света ги търпи още, чакат ги сами да се затрият. Лакомията и простотията не се лекуват, като рак са.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Москвича е Ф450 на соцблока. Освен Алеко. Алеко не оди далеко.Чичо ми на магистрала със 12така под 150 не слизаше.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова е добър москвича, че цял живот/45г./, слушам, че е с двигател на БМВ.... коментарите за това, колко е двигател на немците, ще ги оставя на страни. Имахме семеен начин на живот, честно казано във всеки един момент бих се отказал от такъв живот.... Къде ли не ни изостави, къде ли не спря.. Зимата студ, лятото вкарва в купето жега, никакво ускорение, разход ламя... Те така за романтизма. Едно признавам, влачеше много товар.
  • #7
    Минало незабравимо ( преди 1 година )
    Дечицата днес никога няма да разберете какво е да си купиш собствена кола, чакайки я години да пристигне от немай-къде-си. 70-те години изобщо нямаше много коли на улицата - повечето - каруци. Та Москвича си беше начин на живот - двигател БМВ, по-добър като визия от зазките и костенурките, беше яко да си го поддържаш, да си го гледаш, ако случайно се скъса ремъка - винаги можеше да сложиш на жената чорапогащника.. Начин на живот си беше .. :)
  • #6
    Бай ламби ( преди 1 година )
    Едно време в съветския съюз казваха че Масквича не е кола а начин на живот.
  • #5
    Алекс ( преди 1 година )
    Двигателят на Лада Самара е 100% Порше.Руските автомобили са кражба,копиране и лиценз.Собствено няма.
  • #4
    до 3 ( преди 1 година )
    баце, ти ако от толкова очевадна ирония не вдяваш, как ти стига акъла да дишаш и да пишеш едновременно?
  • #3
    цар Киро ( преди 1 година )
    До първата ***-нация от алкохолици !!
  • #2
    Мхм ( преди 1 година )
    Аз се чудех що самара е такъв баклюк а то тя била немски проект
fallback
Последни