IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW също ще маха купета и кабриолети

Сред жертвите на новата стратегия са Z4 и Rolls-Royce Ghost

Новите реалности в автомобилната индустрия карат производителите да правят сериозни промени в гамата модели, които предлагат. Най-сериозни бяха засегнати именно кабриолетите, като броят на „жертвите“ е огромен, тъй като само Mercedes „уби“ AMG GT Roadster, SLC/SLK и S-Class Cabriolet. Освен това германската марка обедини C- и E-Class Cabrio в новия CLE-Class.


Rolls-Royce BMW


Конкурентът BMW явно също има подобни намерения, като Z4 няма да доживее да види ново поколение, съобщава Car & Driver. Това няма да е изненада на фона на слабите продажби, но повдига въпроси и да бъдещето на Toyota Supra, чиито продажби като купе са стабилни, но тези на роудстъра падат.

Връщайки се към BMW, изглежда, че 8-Series Coupe и Convertible вероятно също ще отпаднат от гамата на марката, като моделът ще продължи да съществува само като Gran Coupe. В същото време баварците ще пуснат i8, което да се конкурира с Porsche Taycan и предстоящия Mercedes-AMG GT 4-Door EV.


BMW Z4


Всички тези промени не са изненадващи, но в информацията на Car & Driver се посочва, че BMW ще препозиционира Alpina на пазара и ще го превърне в конкурент на Mercedes-Maybach. А това ще доведе до радикални промени, тъй като Rolls-Royce Ghost ще „умре“ и ще бъде ефективно заменен от Alpina B7.

Подобен ход звучи доста изненадващо, тъй като Rolls-Royce е емблематична марка, привличаща определени клиенти, докато Alpina е известна със своите спортни модели и трудно ще предизвика същия интерес.


Rolls-Royce


След премахването на Ghost от гамата Rolls-Royce ще се съсредоточи върху ексклузивността, както и върху ултра-луксозните автомобили. Те ще включват кабриолет Spectre, както и още една версия на електрически автомобил.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Това са имиджови модели. Много са скъпи за разработка и производство, а се продават в малки количества и не може да се избие огромната инвестиция. Навремето точно такъв модел - 507, е докарал БМВ на ръба на фалит. Спасява ги евтин спортен седан 1500. Достъпна цена и много продажби. В момента в който марката е доволна от продажбите и имиджа си като цяло - няма нужда от скъпи демострации на възможности. Спират се екзотиките и се печелят пари. Та шедьоври се правят само при нужда, в трудни времена.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само така, никакви кабриолети, само 3 тонни електрически СУВита с телевизор, електронно ограничени до 60 и карани от 40 годишни лелки.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 1 месец )
    Нали има купе и кабриолет на базата на серия 4 ?!
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ужас! Кабриолетът е прекрасна кола, но новото помоление живее затворено...