Търсенето на електрическия хечбек Volkswagen ID.3 намалява драстично, като противно на очакванията на компанията, този модел не се превърна в световен хит, така че организацията на производството му в основния завод на марката във Волфсбург губи всякакъв смисъл.
Миналата година продажбите на Volkswagen ID.3 в световен мащаб възлизат на 140 800 бройки. Това не е малка цифра, но далеч от тази, на която германският автомобилен концерн разчиташе при пускането на този модел преди пет години. ID.3 дебютира през септември 2019 г., беше представен като епохален продукт на нивото на Beetle и Golf - според германците ID.3 трябваше да стане също толкова успешен и популярен.
ID.3 навлезе на пазара с голямо закъснение (през септември 2020 г.) и с много недостатъци. Производството му беше разклатено дълго време и поради пандемията от COVID-19 с произтичащия от това глобален недостиг на микрочипове. И когато всички производствени проблеми бяха решени, търсенето на електрически автомобили внезапно започна да намалява на световния пазар.
Лъвският пай от Volkswagen ID.3 за Европа днес се произвежда в завода в Цвикау (Германия). ID.3 се събира в малки количества в така наречената фабрика за стъкло в Дрезден (Германия). Версиите на Volkswagen ID.3 за Китай се произвеждат от съвместното предприятие SAIC-VW в Антинг (част от Шанхай).
Миналата година ID.3 претърпя планиран рестайлинг, след което Volkswagen очакваше да установи производството му в основния завод на марката във Волфсбург. Началото на производството първоначално беше планирано за края на 2023 г., след това беше отложено за лятото на 2024-а Сега германският вестник Handelsblatt съобщи, че всичко е отменено - ID.3 няма да се появи във Волфсбург.
Решението на ръководството на Volkswagen да прекрати производството на ID.3 изглежда очаквано и дори закъсняло, тъй като заводът в Цвикау трябваше да бъде спрян през есента поради ниското търсене на ID.3. При сегашния обем на продажбите на този модел четирите площадки за производството му са явно преувеличени. Особено след като прогнозите не обещават нищо добро.
Еуфорията около електрическите автомобили постепенно отминава, много производители на автомобили са силно песимистични относно плановете си за електрически автомобили и само ръководството на Volkswagen Group изглежда е в известно объркване, не разбирайки как да изгради дългосрочна стратегия. С този ход обаче явно и те започват за „дават на задна“ спрямо електромобилите.