През февруари 2022 г. товарният кораб Felicity Ace се запали и в крайна сметка потъна на дъното на Атлантическия океан. При инцидента бяха унищожени около 4000 автомобила, повечето от които чисто нови превозни средства от различни марки от Volkswagen Group. Драмата все още не е приключила, а германският автомобилен гигант е изправен пред две съдебни дела, съобщава Bloomberg.
Двете обвинения срещу VW Group са заради това, че пожарът е започнал от литиево-йонна батерия на електромобил на Porsche, който е бил на борда. Felicity Ace се запали близо до Азорските острови, докато превозваше автомобили от висок клас на стойност около 155 млн долара, включително 1110 коли на Porsche. Ищците твърдят, че именно една от тези коли е предизвикала пожара, който доведе до истинска катастрофа.
Едно от съдебните дела е заведено в съд в Щутгарт, където е централата на Porsche. Делото се води от оператора на товарния кораб - компанията Mitsui OSK Lines, и от застрахователя на Felicity Ace - Allianz. Този иск е заведен преди повече от година, но разглеждането му е спряно заради второ дело в съд в Долна Саксония (Германия).
В момента вървят преговори между двете страни, които се опитват да постигнат извънсъдебно споразумение. Ако това не стане, съдебните дела ще бъдат подновени. Според документи, свързани с първоначалния иск от 2023 г., ищците обвиняват VW в укриване на информация за рисковете, свързани с транспортирането на електрифицирани автомобили. Освен това в делото, заведено в съда в Щутгарт, се твърди, че VW не е взел необходимите предпазни мерки за безопасно транспортиране на колите.
Bloomberg съобщава, че пожарът е тръгнал от електрическо Porsche, което може да бъде само Taycan. Трябва да се отбележи, че автомобилният производител също така продава различни версии на Cayenne и Panamera с plug-in хибридни задвижвания, които имат по-малки пакети батерии.
На борда на потъналия кораб имаше автомобили и на марки, които не са част от VW Group. Сред тях са и по-стари модели - Ford Mustang GT от 2015, BMW 750i, специална JDM-спецификация на Honda Prelude SiR от 1986 г., както и Land Rover Santana от 1977 г., който е произведен в Испания по лиценз на Land Rover с използване на пълни комплекти за Defender.
Заради пожара Lamborghini трябваше да възобнови производството на Aventador, за да замени 15-те единици на версията Ultimae, потънали с изгорелия товарен кораб.