Въртящият момент е една от основните характеристики на двигателя. Мощността зависи пряко от това - ако умножите Нютон-метри по обороти и разделите на 9549, получавате желаните киловати. При средностатистически съвременен кросоувър с малък турбо двигател въртящият момент обикновено е около 300 Нм. Това е достатъчно за обикновен автомобил на пътя, но не и спортни коли или много мощни пикапи.
Следващата подборка включва именно автомобили с висок въртящ момент на техните задвижващи системи. Разнообразието е доста сериозно, но по-впечатляващите са цифрите, които предлагат тези автомобили.
Кралете на въртящия момент (ГАЛЕРИЯ):
Koenigsegg Gemera
Спецификацията е повече от сериозна, но момчетата от Koenigsegg не спират дотук и изкарват още по-чудовищен, базиран на 5,0-литров V8 (1500 к.с. и 1500 Нм) с два турбокомпресора в камерата на цилиндровия блок. В комбинация с електродвигателя това прави 2300 к.с. и 2750 Нм. Или 10 пъти повече от стандартен автомобил в наши дни.
Спецификацията е повече от сериозна, но момчетата от Koenigsegg не спират дотук и изкарват още по-чудовищен, базиран на 5,0-литров V8 (1500 к.с. и 1500 Нм) с два турбокомпресора в камерата на цилиндровия блок. В комбинация с електродвигателя това прави 2300 к.с. и 2750 Нм. Или 10 пъти повече от стандартен автомобил в наши дни.


0