Въртящият момент е една от основните характеристики на двигателя. Мощността зависи пряко от това - ако умножите Нютон-метри по обороти и разделите на 9549, получавате желаните киловати. При средностатистически съвременен кросоувър с малък турбо двигател въртящият момент обикновено е около 300 Нм. Това е достатъчно за обикновен автомобил на пътя, но не и спортни коли или много мощни пикапи.
Следващата подборка включва именно автомобили с висок въртящ момент на техните задвижващи системи. Разнообразието е доста сериозно, но по-впечатляващите са цифрите, които предлагат тези автомобили.
Кралете на въртящия момент (ГАЛЕРИЯ):
Koenigsegg Gemera
Миналата година чудовището беше сериозно актуализирано. Той запази 2,0-литровия TFG (Tiny Friendly Giant) двигател с двойно турбо. В случая разпределителни валове - те са заменени от пневматично-хидроелектрически задвижващи механизми. Три електрически мотора са заменени с един Dark Matter на предната ос (800 к.с. и 1250 Nm). Пиковата мощност е 1400 к.с. и 1850 Нм.
Миналата година чудовището беше сериозно актуализирано. Той запази 2,0-литровия TFG (Tiny Friendly Giant) двигател с двойно турбо. В случая разпределителни валове - те са заменени от пневматично-хидроелектрически задвижващи механизми. Три електрически мотора са заменени с един Dark Matter на предната ос (800 к.с. и 1250 Nm). Пиковата мощност е 1400 к.с. и 1850 Нм.


0