Въртящият момент е една от основните характеристики на двигателя. Мощността зависи пряко от това - ако умножите Нютон-метри по обороти и разделите на 9549, получавате желаните киловати. При средностатистически съвременен кросоувър с малък турбо двигател въртящият момент обикновено е около 300 Нм. Това е достатъчно за обикновен автомобил на пътя, но не и спортни коли или много мощни пикапи.
Следващата подборка включва именно автомобили с висок въртящ момент на техните задвижващи системи. Разнообразието е доста сериозно, но по-впечатляващите са цифрите, които предлагат тези автомобили.
Кралете на въртящия момент (ГАЛЕРИЯ):
Koenigsegg Gemera
Лидерът по въртящ момент е много необичаен. Първо, концепцията - това е шведски гранд турър за четирима с карбонов монокок и гигантски повдигащи се врати. Второ, инженерните решения. Компанията не бърза да премине към електрически автомобили и търси нови резерви в хибридизацията.
Лидерът по въртящ момент е много необичаен. Първо, концепцията - това е шведски гранд турър за четирима с карбонов монокок и гигантски повдигащи се врати. Второ, инженерните решения. Компанията не бърза да премине към електрически автомобили и търси нови резерви в хибридизацията.