IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шампион от F1 разпродава уникална колекция заради прасета

Черешката на тортата е Ferrari 312 T4, с което Джоди Шектър печели титлата

Джоди Шектър, легендата на Формула 1, продава уникалната си колекция от коли по доста необичайна причина, свързана с отглеждането на прасета. Пилотът от ЮАР ще се раздели дори с болида на Ferrari, с който спечели шампионската титла през 1979 година. Всеки фен на този спорт ще е луд да притежава въпросното Ferrari 312 T4. За целта трябва да извади немалко пари на аукциона в Монако през май.
 
 
Шектър, колекция
  
   
Предполага се, че цената на бижуто ще се спре на сума между 5,25 милиона и 6,5 милиона евро. Останалите 11 коли също са сред най-доброто на 70-те години, които според прочути коментатори са златното време на Ф1. Общата сума се очаква да удари 13 милиона евро.

Ценителите ще могат да се сдобият с шедьоври на McLaren и Tyrel, с които Шектър се е състезавал. Също така произведена през 1960 година Alfa Romeo Giulietta SZ, участвала два пъти в рали, както и в прочутото Targa Florio. 
 
 

Шектър, Ферари
  
   
Истинско шампионско Ferrari​​​​​

Но няма съмнение, черешката ще е шампионското Ferrari 312 T4, с което Шектър печели в Монако, Белгия и Италия. Шедьовърът на Енцо Ферари е с легендарния 3-литров 12-цилиндров мотор. Пилотът, който сега живее в Англия, го откупува през 1982 година. Автомобилът е в оригиналното си състояние и не е каран от друг човек.

Освен уникалното  Ferrari в аукциона ще бъдат пуснати три коли на McLaren. Сред тях се откроява произведеният през 1973 McLaren M23, който мнозина определят като един от най-великите модели и най-добре изглеждащ спортен автомобил въобще. Благодарение на него е спечелена веднъж отборната надпревара във Ф1, а с титли се гордеят Емерсон Фитипалди и Джеймс Хънт. Предполага се, че болидът ще стигне цена от около 2 милиона евро.
Триото на McLaren допълват моделът  M19A от 1971 година – една от двете произведени бройки. Със същия автомобил Шектър дебютира във Формула 1 в САЩ през 1972 година. Другият McLaren M21 ( 1972 година) е от Формула 2.
 
 
Шектър, МАкларън
   
   
McLaren M23 е легендарен

Революционна аеродинамика, турбо мотори са само част от иновациите на 70-те, които правят този спорт толкова привлекателен и опасен. Доста от тях за заслуга на Tyrrell. Шектър пуска две от тези „Бебчета“ – страхотен Tyrrell 007 от 1975 година и забележителен  Tyrrell P34 с 6 колела. Първият е каран в 12 състезания от пилота, като стига третото място в Силвърстоун. 

Последното бижу от Ф1 в аукциона е Wolf WR1, който му осигурява три победи през 1977 година и второ място в крайното класиране след Ники Лауда. След него на колата се качва Кеке Розберг, баща на Нико Розберг. Този звяр се очаква да стигне цена от 650 000 евро.

Колекцията на Шектър продължава с Trojan T101, Rondel Motul M1, Merlyn Mk21 и 'the Magic Merlyn'  - Merlyn Mk11 от 1969 година, с който са свързани кариерите на южноафриканеца и Фитипалди. Единствената кола, предназначена за обикновени пътища, е споменатата Alfa Romeo Giulietta SZ. Купува я от Игнацио Джунти, бивш пилот на Ferrari.
 
 
Шектър
   
      
Интересна е целта на разпродажбата – финансиране на фермата на Шектър. Тя е разположена върху 2500 акра в Южна Англия, като често приема автомобилни фестове. Иначе бившият шампион отглежда животни - основно прасета - в напълно естествени условия, но е пред фалит заради покачващите се цени на производство.
 
 

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    #2, кога това? Защото преди близо 20 години, когато Мишлен последно доставяхе гуми във Ф1, Ферари и още 2 отбора ползваха друга марка...
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 1 месец )
    Съвсем уместно и много е ПРАВ Джоди Шектър - щото колите, особено пък спортните носят само РАЗХОДИ, докато милите розови животинки носят доста добра сума ПАРЕ, особено ако бъдат добре гледани, охранвани и обгрижвани. Напълно обоснована ИНВЕСТИЦИЯ от страна на голямата бивша Ф1-легенда от 70-те год. на ХХ век.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Хубави времена бяха когато Феррари ползваха истински гуми на Мишлен а не баклютсите на Пирели
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ееееее ( преди 1 месец )
    растат цените за производстов, а, еееее бъдете солидарни с хрантутняците ве