Най-"европейският" тип автомобил - компактният хечбек - изглежда на умиране, но Dacia ще се опита да предотврати това. Румънската марка се подготвя да запълни нишата, оставена след спирането на модели като Renault Megane и Ford Focus, намекна главният изпълнителен директор Дени Ле Вот в разговор с пратеника на Automedia.bg на автосалона в Женева.
Така може да изглежда бъдещият хечбек C-Neo според графиците на френското издание L'Argus.
Само преди десетилетие на т. нар. "С-сегмент" се падаха над една четвърт от всички продажби на Стария континент. Хечбекът с компактни размери навлезе през 60-те и завладя напълно пазара през 70-те, за да остане в продължение на близо половин век най-популярният тип семеен автомобил в Европа. Той предлагаше неустоимата комбинация от компактни размери за по-лесна употреба в града, достатъчно пространство за семейни нужди, доставящо удоволствие пътно поведение и, не на последно място, много достъпна цена. Но днес този сегмент изглежда в сериозна криза, подкопан от SUV-манията, електрификацията и драстичното поскъпване на автомобилите като цяло. Делът на С-сегмента в Европа постоянно намалява, ако не броим т. нар. C-SUV автомобили. Много производители вече се оттеглиха от него, а през 2024 сцената ще напуснат два от най-популярните модели: Ford Focus и Renault Megane.
Дени Ле Вот, СЕО на Dacia. Цялото ни интервю с него можете да видите в "КОЛЕЛА" по телевизия Bulgaria ON AIR в неделя, от 16:00
Спирането на Megane, което ще се случи само след три месеца, би ли могло да подтикне Dacia да запълни нишата? "Няма да ви отговоря директно", каза ни Дени Ле Вот. "Но ще кажа така: Ние вече потвърдихме, че ще представим още два модела в С-сегмента. Тези две бъдещи коли ще покриват нуждите на хората и ще запълнят нишите, опразнени не само от Renault. Много други производители също напускат този сегмент или се насочват към електрически решения. Ние смятаме, че това ще освободи място за ново предложение от Dacia".
Според някои слухове вторият от С-Neo моделите ще бъде крос-купе. Но и това не е официално изображение, а предположение на независими графични дизайнери
Dacia вече намекна за предстоящите два нови модела под кодовото име C-Neo. Първоначалните предположения бяха, че става дума за повдигнат седан и кросоувър комби. Но сега изглежда все по-вероятно единият да е класически компактен хечбек, построен на CMF-B платформата на Renault Group. Използването на вече съществуваща плаформа ще намали разходите за разработване на модела и ще позволи на Dacia да предложи хечбек на достъпна цена - един от последните, ако не и последният. В галерията по-долу сме се опитали да проследим съдбата на някои от най-популярните компактни хечбек модели в миналото: колко от тях имат шанс да дочакат 2025 година, и колко запазват най-важното си качество - достъпната цена.
От Focus до A-Class: какво стана с компактния хечбек (ГАЛЕРИЯ):
Статус: Ще го има поне до 2027
Много хора все още наричат С-сегмента "класа на Golf" - до такава степен тотална бе доминацията на германския модел в него. Golf, който този май ще навърши точно половин век, бе най-продаваният нов автомобил в Европа в 35 от последните 42 години. С идването на осмото поколение обаче цената му скочи осезаемо (до стартови 52 263 лева), а сега идването на фейслифта вдига летвата до 28 280 евро (за германския пазар).
Името Golf ще оцелее със сигурност, но деветото поколение ще е изцяло електрическо и ще се появи към 2028.