IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia вече работи върху следващия Duster и ново Sandero

Румънците ще се възползват максимално от технологиите на Renault 5

Следващото поколение на Dacia Sandero ще има изцяло електрически вариант, когато пристигне през 2027 или 2028 г., като успоредно с него марката разработва и нов Duster, задвижван само на ток. Това разкри пред журналисти главният изпълнителен директор на компанията Денис Льо Вот.


Dacia Sandero


В момента Sandero е най-успешният автомобил за Dacia, като завърши 2023 г. на второ място в Европа с 235 839 продажби и отстъпи единствено на Tesla Model Y. Сегашното поколение на модела излезе през 2020 г., но в съответствие със стратегията на Dacia за използване на по-стара технология, той няма електрифицирана опция. Това ще се промени през следващата генерация.

„Следващото поколение Sandero ще има двигател с вътрешно горене, но ще има и електрическа версия. То ще излезе през 2027 или 2028 г. и ще продължи до 2035 г. (б.а. - когато ЕС забранява продажбата на нови автомобили с ДВГ“, разкри Льо Вот.

След Sandero румънският производител ще пусне и нов Duster, който ще се появи в началото на следващото десетилетие - около 2032 г. Сегашното поколение на популярния SUV излиза на пазара тази пробег, като получава хибридно задвижване и използва платформата CMF-B на Renault-Nissan, която е в основата на Sandero.

„Следващото поколение Sandero ще бъде огромна кола, която ще се възползва максимално от развойната работа, извършена от Renault Group върху малки електрически автомобили, включително Renault 5, и предстоящия малък SUV Renault 4", допълни шефът на Dacia.

Льо Вот каза, че марката все още не е решила дали да остане в сегмента на миниавтомобилите, след като електрическият Dacia Spring завърши своя жизнен цикъл. Renault Group разработва следващото поколение Twingo, което ще струва под 20 000 евро и ще се произвежда в Европа, като Dacia вероятно ще възползва от този проект.

„Всъщност не става дума за A- или B-сегмент, а за предлагането на достъпна електрическа мобилност на пазара“, каза Льо Вот.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Жицата ( преди 1 месец )
    Ще ти дам няколко варианта:1. Обаждаш се на Мегачардж и ти монтират зарядна станция пред блока. Закачат я на твоя електромер и даже може да изкараш някой лев.2. Отиваш на коя да е от десетките бързи зарядни и за около 30 минути си осигуряваш около 200- 300 км. градско според зависи от сезона.3. През ден през два отиваш на пазар в магазин, който има бавна зарядна и зареждаш там.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електричните нито са евтини нито има изградена инфраструктура за тях.Как да зареждам EV пред блока в Младост или Люлин ?
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Продължавай да се съмняваш. Като дойде 2030 ще чакаш ЕС да се разпадне до 2040 и т.н.А иначе по темата: мениджърите много добре разбират, че има нужда от евтини електрички. Проблемът им е, че все още не могат да печелят достатъчно от тях.
  • #1
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Нещо ме съмнява ( преди 1 месец )
    Абе вие виждате ли изобщо да има действащ европейски съюз през 2035та, та да ми забраняват ДВГ-то ? Не че съм Ванга, но както е тръгнало до 2030та ЕС няма да има.