IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Dacia Spring отново е евтина, но с повече функции

Най-достъпният електрически автомобил в Европа получи редица подобрения

Докато повечето производителя все още събират данни, за да определят как могат да продават евтин електромобили и да реализира печалби, Renault го прави с помощта на Dacia. Румънската марка се радва на голям успех с Spring, като от пускането на модела през 2022 г. досега са продадени над 140 000 бройки.


Dacia Spring (2024)


Сега малкият електрически хечбек е сериозно модернизиран, но това е по-скоро тежък фейслифт, а не новото поколение. Промените в екстериора на Spring са в съответствие с най-новия дизайнерски език на Dacia, който дебютира при новият Duster. Има голямо количество пластмасова облицовка на каросерията и квадратни арки на колелата, които придават „по-здрав“ и най-вече по-модерен вид на електромобила.

Големи промени има и в интериора, където е поставено изцяло ново арматурно табло. Освен 7-инчовия дигитален инструментален панел и 10-инчов сензорен екран, салонът получава преработен климатичен контрол и нов облик на вентилационните отвори. Актуализираният волан е с новото фирмено лого DC, но по-важното е, че вече може да се регулира на височина. Забелязва се и нов селектор на скоростите заедно с държач за смартфон зад него.


Dacia Spring (2024)


За такава малка кола това е доста практично, тъй като предният багажник може да побере 35 литра, докато задната товарна зона има обем от 308 литра. При сгъната задна седалка капацитетът на багажника нараства до 1004 литра. Няколко отделения за съхранение в цялата кабина предлагат допълнителни 33 литра.

Актуализираният Spring е дълъг само 3701 мм, широк - 1767 мм, висок - 1519 мм, и има междуосие от 2423 мм. В зависимост от нивото на оборудване, джантите са с размери 15 или 16 цола. Предлагат се и два нови цвята - Safari Beige и Brick Red.


Dacia Spring (2024)


Базовият Spring разполага само с 45 к.с., а по-мощната версия има 65 к.с., като при нея ускорението от 0 до 100 км/ч отнема под 14 секунди (при слабия вариант времето е под 20 секунди). Батерията с капацитет 26,8 кВт/ч осигурява пробег от 220 км и се нуждае от 45 минути за зареждане от 20 до 80% чрез 30-киловатово DC зарядно устройство. От 7 кВт AC зарядно ще трябва да изчакате близо 11 часа, докато батерията достигне от 20 до 100%. Spring вече разполага с двупосочно зареждане, така че може да захранва домашни електрически уреди.

Характеристиките може да не са впечатляващи, но от Dacia твърдят, че това е повече от достатъчна за типичния потребител на Spring. След като анализира данните, събрани от информационно-развлекателната система на модела преди фейслифта, марката е установила, че собствениците карат колите си около 37 км на ден. Около 90% от всички пътувания са по-кратки от 70 км. Данните също така показват, че Spring се кара със средна скорост от 37 км/ч, както и че 75% от собствениците зареждат колите у дома.


Dacia Spring (2024)


Ог Dacia допълват, че Spring остава единственото EV, предлагано в Европа, което тежи под 1000 кг.  Въпреки че новата версия има повече стандартно оборудване и по-добра технология за подпомагане на водача, за да отговаря на разпоредбите на Европейския съюз, нейното тегло е увеличено само с 6 кг.


Цените на модела не се съобщават, но се очаква те да са на нивата на модела преди подобренията, тоест около 20 000 евро преди държавните стимули и отстъпки, предлагани за електрически превозни средства.


Още снимки на модернизирания Spring - вижте в галерията:


0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пенчо ( преди 1 месец )
    С 26 kWh батерия леко трудно ще минете 220 км, да не казвам, че и по надолнище няма как.С 52 kWh Рено Зое, трудно се минават повече от 200 км градско (ежедневно карам такова служебно). С батерията на Спринга реалният пробег едва ли ще надхвърли 100 км и то градско. Извънградско може и да не може да ги достигне.При условие, че аз минавам всеки ден по 160 км до работа и обратно, не става за мен.
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бакалов ( преди 1 месец )
    Много смислена си е колата - цена наполовина от Хюндай Кона примерно. За втори автомобил в семейството е идеална - една голяма кола за дълги преходи с багаж и тази за втора - за пазар, до работа и т.н. Ако в едно семейство има два автомобила, няма никакъв смисъл и двата да са големи, с голям разход, цена и по-трудни са паркиране.Също за търговски представител с малък по площ район има голям смисъл от този автомобил - купуваш го евтино и е евтин за експлоатация.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 16,ако ще му върши работа за каквато е предназначена тази кола,защо не.Въпроса е дали ти знаеш за коя ниша от купувачи е предназначена,но щом задаваш *** въпрос,явно хич не си наясно.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 13,защото повечето плюещи по тях не правят разлика между градски и нормален автомобил за дълги пътувания.А двете са точно градски автомобили и повечето не разсъждават,че дори не се отнася за тях,а за тези дето работят в западна Европа и всеки ден се придвижват по 30-40 км в едната посока от дома до работа.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 7,ти всеки ден ли пътуваш до Португалия и се прибираш вечер?Що за ***...ана...рщина без грам мисъл.Нормално всеки ден до работа и обратно голяма част от работещите не преминават повече от 100 км в двете посоки и за това е направена тази кола,а не да ходиш всеки ден до Португалия.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ДА или НЕ ( преди 1 месец )
    А това, господин машинен инженер по ДВГ, което си писал в това мнение в същата статия дали е вярно "Ако със закаляването се увеличава еластичноста защо зъбите на ножовката след закаляване не са еластични а твърди?"Въпросът е дали все още си държиш на думите, които си написал тогава в това мнение? Не те питам за закаляване и никакви подробности отговори с да или не. Това ми е напълно достатъчно? Държиш ли си на думите написани в това мнение? Да или не без обяснения? На думите държиш ли?
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Който си мисли, че Тесла е скъпа, да погледне Спринг. 40 000 за детска количка с 20 сек. ускорение и 0 звезди на NCAP.
  • #17
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората"
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Ти би ли си купил този електромобил?
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    "собствениците карат колите си около 37 км на ден." - с тая кола сбъднаха легендата за бабата дето ходила само до аптеката и пекарната!Ама 37км на ден пак са повече от колкото кара Митичния *** с неговата 300 коня дизелова Киа.Ама и тая електричка не му пасва, и няма да си купи. Тесла не му пасва също. Абе много ги хвали електричките,ама никой не е създал подходяща за него!Да знаете някоя марка да предлага made to measure електрички, ама на добра цена, като за Голф 3.Че се охарчил с киата