IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Dacia Spring отново е евтина, но с повече функции

Най-достъпният електрически автомобил в Европа получи редица подобрения

Докато повечето производителя все още събират данни, за да определят как могат да продават евтин електромобили и да реализира печалби, Renault го прави с помощта на Dacia. Румънската марка се радва на голям успех с Spring, като от пускането на модела през 2022 г. досега са продадени над 140 000 бройки.


Dacia Spring (2024)


Сега малкият електрически хечбек е сериозно модернизиран, но това е по-скоро тежък фейслифт, а не новото поколение. Промените в екстериора на Spring са в съответствие с най-новия дизайнерски език на Dacia, който дебютира при новият Duster. Има голямо количество пластмасова облицовка на каросерията и квадратни арки на колелата, които придават „по-здрав“ и най-вече по-модерен вид на електромобила.

Големи промени има и в интериора, където е поставено изцяло ново арматурно табло. Освен 7-инчовия дигитален инструментален панел и 10-инчов сензорен екран, салонът получава преработен климатичен контрол и нов облик на вентилационните отвори. Актуализираният волан е с новото фирмено лого DC, но по-важното е, че вече може да се регулира на височина. Забелязва се и нов селектор на скоростите заедно с държач за смартфон зад него.


Dacia Spring (2024)


За такава малка кола това е доста практично, тъй като предният багажник може да побере 35 литра, докато задната товарна зона има обем от 308 литра. При сгъната задна седалка капацитетът на багажника нараства до 1004 литра. Няколко отделения за съхранение в цялата кабина предлагат допълнителни 33 литра.

Актуализираният Spring е дълъг само 3701 мм, широк - 1767 мм, висок - 1519 мм, и има междуосие от 2423 мм. В зависимост от нивото на оборудване, джантите са с размери 15 или 16 цола. Предлагат се и два нови цвята - Safari Beige и Brick Red.


Dacia Spring (2024)


Базовият Spring разполага само с 45 к.с., а по-мощната версия има 65 к.с., като при нея ускорението от 0 до 100 км/ч отнема под 14 секунди (при слабия вариант времето е под 20 секунди). Батерията с капацитет 26,8 кВт/ч осигурява пробег от 220 км и се нуждае от 45 минути за зареждане от 20 до 80% чрез 30-киловатово DC зарядно устройство. От 7 кВт AC зарядно ще трябва да изчакате близо 11 часа, докато батерията достигне от 20 до 100%. Spring вече разполага с двупосочно зареждане, така че може да захранва домашни електрически уреди.

Характеристиките може да не са впечатляващи, но от Dacia твърдят, че това е повече от достатъчна за типичния потребител на Spring. След като анализира данните, събрани от информационно-развлекателната система на модела преди фейслифта, марката е установила, че собствениците карат колите си около 37 км на ден. Около 90% от всички пътувания са по-кратки от 70 км. Данните също така показват, че Spring се кара със средна скорост от 37 км/ч, както и че 75% от собствениците зареждат колите у дома.


Dacia Spring (2024)


Ог Dacia допълват, че Spring остава единственото EV, предлагано в Европа, което тежи под 1000 кг.  Въпреки че новата версия има повече стандартно оборудване и по-добра технология за подпомагане на водача, за да отговаря на разпоредбите на Европейския съюз, нейното тегло е увеличено само с 6 кг.


Цените на модела не се съобщават, но се очаква те да са на нивата на модела преди подобренията, тоест около 20 000 евро преди държавните стимули и отстъпки, предлагани за електрически превозни средства.


Още снимки на модернизирания Spring - вижте в галерията:


0 от 500
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Фаровете, в стил pac-man са забавни. Дизайнът като цяло напредва в сравнение със старата.
  • #3
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Изглежда много по-добре от преди! Супер е градски автомобил, ако имаш къде да зареждаш.
  • #2
    1 rate up comment 10 rate down comment
    До 2 ( преди 9 месеца )
    Е, то електричките са само за кисели градски "десняци". Електричка да си джиткаш в и около града, и истински автомобил за всички други нужди (най-вече спешни!). Както правят в Епъл - предлагаш нов продукт, за който няма пазар, като паралелно с него създаваш и нужда от такъв продукт.
  • #1
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    т.е. 45000лв. за чисто градски (под 200км реален пробег), мършав откъм ускорение и липса на какъвто и да е лукс транспорт. Нещо не впечатлява много. Като се има предвид, че и синята зона може да отпадне по някое време.